اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در چهار کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران
اجراي طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در چهار کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران
سرپرست ستاد فهما مازندران خبر داد:

اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در چهار کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران

حجت الاسلام نعمتي قرا از اجراي طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در چهار کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران از 10 تير تا 31 شهريور خبر داد.
شناسه خبر : 28540 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۴

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران همانند تابستان های سال های گذشته، برنامه های متعددی را در دستور کار دارند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: یکهزار و 176 کانون فهما در دیار علویان از شهرستان رامسر در غربی ترین نقطه آن تا گلوگاه در شرقی ترین شهرستان این دیار تاکنون تاسیس شدند.

 

وی بیان کرد: ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور با همكاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گام اول طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را ويژه كانون‌های منتخب استان‌ها اجرا می‌کند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا، پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی هنری و ایجاد نشاط و ارتقای سطح مهارت های اجتماعی را از اهداف برگزاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» برشمرد.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی و همکاری مراکز آموزش و تربیتی محله به ویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می توانند با شبکه سازی و جریان سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بردارند که این مهم رویکرد این طرح به شمار می آید.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: زمان اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» از 10 تیر تا 31 شهریور است که چهار نهاد انسان ساز دین، خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه در رشد استعدادها و تربیت نوجوان و جوان امروزی بسیار موثر هستند و همگرایی این نهادهای تربیتی به شکل مناسب می تواند در اثربخشی فعالیت ها بر مخاطبان موثر باشد.

 

وی اظهار کرد: سه کانون فرهنگی هنری مساجد ثامن الائمه، امام زمان و شهیدگمنام از شهرستان نکا و اسوه از شهرستان بابل در اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» مشارکت دارند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: فعالیت های عمومی برای تمام کانون های فرهنگی هنری مساجد که در سامانه فهما، ثبت نام کرده و از طریق زیست بوم مجازی بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir فعالیت های خود را ثبت کنند تا براساس میزان امتیاز مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی، برگزاری طرح شنبه های کتاب مساجد با محوریت کتاب های تفریظ شده توسط مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به صورت هفتگی، برگزاری طرح سه شنبه های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر به صورت هفتگی، برگزاری محافل انس با قرآن و نهج البلاغه خوانی یا صحیفه سجادیه خوانی به صورت هفتگی، اجرای میدانی گروه های هنری (سرود، نمایش و ...) در اماکن و میادین و معابر عمومی و اجرای طرح قرآنی 1455 و جشنواره فرهنگی این طرح را فعالیت های اختصاصی چهار کانون مجری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در استان مازندران اعلام کرد.