برگزاری طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد
برگزاري طرح ملي قرآني ۱۴۵۵ ويژه اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد
سرپرست ستاد فهما مازندران خبر داد:

برگزاری طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد

حجت الاسلام نعمتي قرا گفت: طرح ملي قرآني ۱۴۵۵ با شعار«قرآن، اميد و زندگي» در راستاي انس به قرآن و مفاهيم آن ويژه اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در دو بخش پيامکي و جشنواره اي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 28426 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۷

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران مازندران گفت: در یک هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن و در پانزدهمین سال اجرای طرح ملی قرآنی 1455، طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در سال جاری با شعار«قرآن، امید و زندگی» در راستای انس به قرآن و مفاهیم آن برگزار می شود.

 

وی افزود: زمان اجرای طرح در دوره تابستان از امروز(5 تیر) آغاز شد و تا (12 شهریور) ادامه دارد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با اشاره به اینکه این طرح در دو بخش پیامکی و جشنواره ای اجرا می شود، اظهار کرد: در بخش پیامکی به مدت 70 روز هر روز از یک آیه مشخص، سوالی طرح می شود و در اختیار عموم قرار داده می شود که علاقه مندان می توانند گزینه صحیح را به سامانه پیامکی 300004444  ارسال و در قرعه کشی روزانه شرکت کنند که در این بخش در هر روز به 10 نفر جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد(هر هفته، هفت آیه با یک موضوع کلی انتخاب شده است که  در مجموع 10 هفته شامل 70 آیه برای 70 روز می شود و متون محتوایی، متن و فیلم سوالات نیز در دسترس عموم قرار خوهد گرفت).

 

وی تصریح کرد: طرح جشنواره ای  در این بخش از 70 آیه روزانه بخش پیامکی، 10 آیه منتخب شده است (هر هفته یک آیه با یک موضوع اختصاصی) که علاقه مندان با مراجعه به سامانه فهما و انتخاب آیه مورد نظر نسبت به بارگذاری آثار در رشته مورد علاقه اقدام می کنند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا ابراز کرد: از نظر زمانی محدودیتی برای بارگذاری آثار در نظر گرفته نشده است و  علاقه مندان می توانند تا آخرین هفته نسبت به بارگذاری آثار در هرکدام از موضوعات انتخابی اقدام نمایند.

 

وی گفت: رشته های بخش جشنواره ای شامل فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، شعرداستان نویسی، گرافیک (طراحی پوستر)، محصولات چندرسانه ای (فیلم موبایل از تلاوت و مفاهیم آیه، عکس نوشت، کلیپ یا نماهنگ ) می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد علاقه مند به کلام وحی می توانند جهت شرکت در این مسابقه از امروز شنبه( 5 تیر) تا 12 شهریور هر روز ساعت 19-17 از شبکه قرآن و همچنین می توانند این برنامه را از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.qurantv.ir/qbesharat و اپلیکیشن شبکه قرآن و معارف سیما و اپلیکیشن شاد و همچنین تلوبیون دنبال نمایند.

 

وی یادآور شد: طرح ملی قرآنی 1455 با همکاری و همیاری معاونت صدا و سیما و فضای مجاری معاونت قرآن و عترت، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان درالقرآن، مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن و عترت آموزش و پرورش اجرایی می شود.