توجه به ذائقه شناسی جهت رسیدن به نتایج مطلوب ضرورت دارد
توجه به ذائقه شناسي جهت رسيدن به نتايج مطلوب ضرورت دارد
سرپرست ستاد فهما مازندران:

توجه به ذائقه شناسی جهت رسیدن به نتایج مطلوب ضرورت دارد

حجت الاسلام نعمتي قرا گفت: ذائقه شناسي در الويت برنامه ريزي هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است که با اين مهم به نتايج و خروجي هاي خوب مي رسيم.
شناسه خبر : 28397 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان مازندران و مبتنی بر رواق‌های 12 گانه در اردوگاه شهدای خرماکلا از سه شنبه (یکم تیر) آغاز شد و تا امروز پنجشنبه (3 تیر) ادامه دارد.

 

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»، شامگاه گذشته (2 تیر) با خیرمقدم گویی به حاضرین طی سخنانی در این نشست گفت: یکهزار و 176کانون فرهنگی هنری در استان مازندران فعالیت دارند که از این تعداد، 462 کانون شهری و 714 کانون روستایی هستند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد:  125 هزار و 166 نفر عضو کانون های فهما دیار علویان هستند و فعالیت های این کانون های فرهنگی هنری مساجد در زیست بوم جدید با عنوان «سامانه بچه های مسجد» در حال انجام است که با شیوع ویروس کرونا، این فعالیت های مسجدی بیشتر در بستر مجازی صورت می گیرد.

 

وی بیان کرد:  29 نماینده را استان مازندران در فهما یک داشت که شش کانون فرهنگی هنری مساجد از دیار علویان در رواق های کارآفرینی، فناوری، فیلم و دانش ذیل طرح ملی «ایران قوی»، جایگاه های برتر را کسب کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا ابراز کرد: کانون شهید علی گرائیلی مسجد النبی(ص) از شهرستان قائمشهر در رواق کارآفرینی و کانون امام زمان(عج) مسجد جامع از شهرستان نکا در رواق فناوری، حائز رتبه های برتر و کانون صمصام طور مسجد جامع از شهرستان سیمرغ  در رواق فیلم و کانون سجادیه مسجد امام سجاد(ع) از شهرستان آمل در رواق دانش  بر اساس نظر هیات داوران شایسته تقدیر شدند.

 

وی افزود: کانون اسوه مسجد کاظم بیک ازشهرستان بابل باکسب 15 هزار و 743 امتیاز و کانون امام زمان(عج) مسجد جامع از شهرستان نکا با کسب 15 هزار و 716 امتیاز در بخش کانون های بالاتر از 15هزار امتیاز از سقف 20 هزار امتیاز در طرح ملی ایران قوی در سال گذشته، کانون های منتخب در امتیاز شدند.

 

سرپرست هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران گفت: یکی از آیتم های طرح ملی«ایران قوی»، ثبت درخواست مجوز الکترونیک فعالیت کانون های مساجد بوده که از سال گذشته تحقق این مهم با تلاش کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با اهتمام در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به تعدادی از مدیران، امام جماعت و اعضای کانون های فهما دیار علویان اشاره کرد و افزود: ولی الله نادعلیزاده، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی خرماکلا قائمشهر به عنوان منتخب برتر رواق کارآفرینی، معرفی شد چرا که با تلاش بسیار علاوه بر اشتغالزایی برای روستانیشنان روستای خرماکلا با طرح هر خانه یک گلخانه موجب برکات زیادی برای روستاهای دیگر، شهر و همچنین استان شد و این ثمرات همچنان ادامه دارد.

 

وی تاکید کرد:  برای پویایی هرچه بیشتر فعالیت های مسجدی در صدد هستیم که از ظرفیت این کانون های فرهنگی هنری مساجد موفق به نحو احسن، استفاده کنیم تا تمام بچه های مسجدی به رونق هر چه بیشتر برسند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا اظهار کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در حوزه های مختلف باید مورد عنایت ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد تا به ارتقای هر چه بیشتر نائل شوند.

 

وی با اشاره به  انعقاد تفاهم نامه های همکاری در بحث امداد و نجات، حوزه هنری مازندران، بسیج محلات و... ، بیان کرد: با این تفاهم نامه ها به دنبال تقویت بازوهای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان برای رشد و توسعه فعالیت های مسجدی متناسب با نیاز جامعه امروز هستیم و برای رسیدن به این مهم، اهتمام بسیار داریم.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا ابراز کرد: ذائقه شناسی در الویت برنامه ریزی های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران است که با این مهم به نتایج و خروجی های خوب می رسیم.

 

وی تاکید کرد:  بچه های مساجد دیار علویان و همچنین استان های دیگر باید از کانون های منتخب الگوبرداری کنند تا به موفقیت های بیشتری به ویژه در تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نائل شوند.