قم در سایه مضجع شریف حضرت معصومه(س) تبدیل به مرکز نشر معارف ائمه(ع) شد
قم در سايه مضجع شريف حضرت معصومه(س) تبديل به مرکز نشر معارف ائمه(ع) شد
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری؛

قم در سایه مضجع شریف حضرت معصومه(س) تبدیل به مرکز نشر معارف ائمه(ع) شد

آيت‌الله معلمي با اشاره به حضور پر برکت کريمه اهل بيت(ع) در شهر مقدس قم اظهار کرد: اين حضور از يک سو و وجود مضجع شريف آن حضرت منجر به مرکزيت قم در نشر معارف ائمه(ع) شد.
شناسه خبر : 28027 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نخستین وبینار استانی دهه کرامت 1400، امروز دوشنبه 24 خرداد با سخنرانی آیت‌الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر با موضوع «دهه کرامت برگزار شد.

آیت‌الله معلمی طی سخنانی با اشاره به حیات گوهربارحضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: نخستین روز ذی‌القعده مصادف با ولادت کریمه اهل بیت(ع)، دخت امام موسی بن جعفر(ع) و خواهر علی بن موسی الرضا(ع) است که این روز در تقویم به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حضور حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: پس از حدود یکسال که مامون عباسی، امام رضا (ع) را از مدینه به خراسان آورد و خفقان و اختناق را در جامعه فراگیر کرد، فاطمه معصومه(س) پیش قدم شده، این فضای خفقان را شکست و به عشق و مطالبه امام بر حق‌اش، حجت خدا و برادرش از مدینه به سمت خراسان حرکت کرد اما بین مسیر در شهر قم در اثر بیماری دار فانی را وداع گفت. 

وی افزود: حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم، وفات و دفن ایشان در این شهر منجر به این شد که قم از گذشته تا به امروز به مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل شود و این کرامت برای ملت ایران است که در قلب کشور مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) قرار دارد.

امام جمعه قائمشهر تصریح کرد: باید در طول دهه کرامت که از نخستین روز تا یازدهم ذی القعده ادامه داشته و با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت علی بن موسی الرضا(ع) به پایان می‌رسد، نسبت به ترویج سیره این دو بزرگوار اهتمام ویژه شود.

 

وی با اشاره به کتاب «عیون اخبارالرضا» تالیف شیخ صدوق گفت: این اثر ارزشمند و سترگی است که شیخ صدوق به رشته تحریر در آورده است، این اثر خدمت بزرگی به معارف اهل بیت عصمت و طهارت داشته است؛ ازجمله مطالب این تالیف اشاره به سخنان امام رضا(ع) درباره اصل امامت و ولایت است؛ برای مثال این مساله که امامت نظام اسلام را حفظ می کند. امامت زمام دین است.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه زمام  دین یعنی معیار دین‌داری اظهار کرد: برای اینکه شخص دین دار منحرف نشود باید در سایه امامت زندگی کند ؛اگر فردی دین را منهای امامت  داشته باشد گرفتار انحراف خواهد شد، همانطور که پیامبر اکرم (ص) در حدیث ثقلین تمسک به دو امانت یعنی قرآن و اهل بیت(ع) را مورد تاکید قرار دادند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در دوران غیبت که به امام بر حق دسترسی نداریم، باید از وجود نائبان عام امام بهره مند شویم که فقیه جامعه الشرایط هستند که در راس همه آنها ولایت فقیه قرار دارد که جانشین امام معصوم(ع) بوده و کلام و رهنمودش حجت است لذا باید از او اطالعت داشته باشیم که شرعا حجت الهی است.