ایجاد کتابخانه در کانون های فهما موجب افزایش همدلی می شود
ايجاد کتابخانه در کانون هاي فهما موجب افزايش همدلي مي شود
امام جمعه بابلسر:

ایجاد کتابخانه در کانون های فهما موجب افزایش همدلی می شود

حجت الاسلام قلي پور، ايجاد کتابخانه در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را موجب افزايش همدلي و شکل گيري راهبردهاي فرهنگي دانست.
شناسه خبر : 26015 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «محمد اسماعیل قلی‌پور»، امام جمعه بابلسر در آیین افتتاح کانون فرهنگی هنری و کتابخانه مسجد امام محمدباقر پایین علی آباد شهرستان بابلسر که حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران نیز شرکت داشت، حضور یافت.

 

وی طی سخنانی در این آیین گفت: بعد از معرفت به خدا با فضیلت ترین اعمال برای قرب الهی، اقامه نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر، دوری از حسد ورزی، ترک خودپسندی و نداشتن خودبرتربینی و غرور است.

 

حجت الاسلام قلی پور اظهار کرد: فعال کردن مساجد در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و اعتلای این خانه های خدا بر زمین که تاکید فراوان به آن می شود از آیه ای از قرآن به معنای «اگر شما، ایمانتان را حفظ کنید بنابراین شما، برتر هستید»، گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد در افزایش ایمان نقش مهمی دارند، بیان کرد: از مال و امکانات باید برای خدمت به دین و مردم بهره گیری کرد.

 

حجت الاسلام قلی پور ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی می توانند جهت مساجد پویا و فعال، اقدامات مهمی را انجام دهند.

 

وی گفت: پایگاه های بسیج در مساجد، هیئت امنا، امام جماعت و ... در مساجد و کنار یکدیگر از تمام ظرفیت برای حمایت از جوانان، استفاده کنند.

 

حجت الاسلام قلی پور اظهار کرد: امام محله فقط کارش محدود به مسجد نیست بلکه امام محله محسوب می شود و در محله، وظیفه مهمی را بر عهده دارد.

 

وی، انجام کارهای فرهنگی و آسیب شناسی را در مساجد، ضروری دانست و افزود: ایجاد کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد موجب افزایش همدلی و شکل گیری راهبردهای فرهنگی می شود.

 

حجت الاسلام قلی پور با تاکید بر اینکه جوانان بسیار فعال و علاقه مند به مساجد وجود دارند، بیان کرد: اعتماد به جوانان در گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر آن، تاکید بسیار شده است.

 

وی ابراز کرد: آموزش قرآن برای نوجوانان و جوانان در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قلی پور بر تجهیز کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین حمایت های لازم، تاکید کرد.