کشف استعدادهای برتر از تاثیرات برگزاری رویداد فهما
کشف استعدادهاي برتر از تاثيرات برگزاري رويداد فهما
سرپرست ستاد فهما مازندران:

کشف استعدادهای برتر از تاثیرات برگزاری رویداد فهما

حجت الاسلام نعمتي قرا با اشاره به اينکه 522 کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران موفق به دريافت مجوز الکترونيکي شدند،گفت: کشف استعدادهاي برتر در زمينه هاي مختلف از جمله تاثيرات برگزاري رويداد فهما است.
شناسه خبر : 25806 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۹

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران در آستانه 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران گفت: مسجد و کانون های فهمای دیار علویان با شیوع ویروس کرونا، فعالیت های مختلفی نظیر کمک های مومنانه بین خانواده های کم برخوردار، تولید ماسک توسط اعضای کانون و ضدعفونی معابر هر کدام در چندین مرحله را انجام دادند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: کانون های فهما استان در بخش فرهنگی در طرح تلاوت نور، تفسیر جز هشت و قرار گرفتن در ردیف سه استان برتر کشور، اهتمام ویژه در مسابقات قرآنی مدهامتان، شرکت 600 نفر از اعضای کانون در خلاصه نویسی کتاب در ایران قوی و بخش رواق کتاب و عنایت به طرح ملی سه شنبه های تکریم از جمله فعالیت های شاخص در این بخش به شمار می آیند.

 

وی با اشاره به وجود 427 کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران، تصریح کرد: 427 کتابدار در این کتابخانه ها به انجام وظایف خویش، مشغول هستند و بدون تردید کتابخانه های در ترویج فرهنگ مطالعه، سهم مهمی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: 522 کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران، موفق به دریافت مجوز الکترونیکی شدند و مابقی تا پایان سال و سال آینده مجوز الکترونیکی را دریافت خواهند کرد که تمام اقدامات جهت مجوز الکترونیکی در سایت بچه های مسجد، صورت می گیرد.

 

وی ابراز کرد: 32 مسجد در سال جاری درخواست تاسیس کانون های فرهنگی هنری در استان مازندران دادند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا، کشف استعدادهای برتر در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی، پژوهشی و هنری حتی کارآفرینی، ایجاد انگیزه برای سایر بچه های مسجد که می بینند در رویداد فهما دیده می شوند و برگزاری مسابقه سراسری بین تمام بچه های مسجد کشور و اینکه مخصوص یک مسجد خاص نیست را از جمله تاثیرات برگزاری رویداد فهما برشمرد.

 

گفتنی است، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره مقابله با تهاجم فرهنگی با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 18 اسفند سال 1372 تاسیس و در تقویم ملی جمهوری اسلامی ثبت شد.