درخشش کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در فرهنگ کتابخوانی
درخشش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران در فرهنگ کتابخواني
سرپرست ستاد هماهنگی فهما مازندران خبر داد:

درخشش کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در فرهنگ کتابخوانی

حجت الاسلام نعمتي قرا از درخشش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران در فرهنگ کتابخواني با شرکت فعال در ايران قوي و بخش رواق کتاب و شرکت 600 نفر در خلاصه نويسي کتاب خبر داد.
شناسه خبر : 25718 تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۲

حجت الاسلام «رجب نعتمی قرا» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران در دهه های اخیر است که این امر بیانگر علاقه ایشان به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی را در جامعه، نشان می دهد و از کتاب خوب به عنوان یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری، یاد می کند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: 427 کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان وجود دارند که 427 کتابدار در این کتابخانه ها به انجام وظایف خویش، مشغول هستند.

 

وی بیان کرد: 600 نفر از کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در ایران قوی و بخش رواق کتاب در خلاصه نویسی کتاب شرکت کردند و کتاب های مختلف با مضامین فرهنگی، قرآنی، آموزشی، احکام، اعتقادی، رمان و مذهبی را خواندند و خلاصه کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا ابراز کرد: سرانه مطالعه در کشور جمهوری اسلامی ایران بسیار پایین است و این امر، زیبنده یک کشور اسلامی نیست چراکه آخرین پیامبر الهی، حضرت محمد مصطفی(ص) درباره علم و علم آموزی، سفارش بسیار کردند و همچنین در قرآن و سوره علق که با خواندن، شروع می شود و اولین سفارش خدا به پیامبر به خواندن است.

 

وی گفت: سرانه روزانه مطالعه هر ایرانی حدود 13 دقیقه است  و در برخی از کشورهای جهان این سرانه در روز حتی به بیش از 44 دقیقه هم می رسد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا اظهار کرد: با توجه به ضریب هوشی بالای ایرانیان و همچنین سابقه دیرینه ایران در سال های گذشته با داشتن دانشمندانی همچون ابوعلی سینا و ذکریای رازی، انتظار می رود تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، رونق یابد.

 

وی ضمن قدردانی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در ایران قوی و بخش رواق، خلاصه نویسی کتاب را جانمایی کرد، این امر را موجب فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست.