ایجاد نظام انگیزشی منجر به شکوفایی مضاعف فعالیت‌های کانون‌های مساجد می‌شود
ايجاد نظام انگيزشي منجر به شکوفايي مضاعف فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد مي‌شود
سرپرست ستاد فهما مازندران:

ایجاد نظام انگیزشی منجر به شکوفایی مضاعف فعالیت‌های کانون‌های مساجد می‌شود

حجت الاسلام نعمتي قرا در اولين گردهمايي مديران ستادي و استاني ستاد فهما گفت: ايجاد نظام انگيزشي منجر به شکوفايي مضاعف فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي‌شود.
شناسه خبر : 22321 تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»، عصر امروز (22 دی) در اولین گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشو در قالب وبینار با حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: طرح ایران قوی را به صورت وبینار برای روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تشریح کردیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: 56 رابط در مازندران، داریم که در غروب چهارشنبه با آنها، جلسات هفتگی برگزار می شود و مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مهمان هفته گذشته این جلسه بودند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: ارتباط و سرکشی از رابطین یکی از اقدامات دیگر ستاد فهما مازندران است که جهت پیگیری،  تشویق به کار آنها و همچنین آموزش و راهنمایی آنها، صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به جلسات آموزشی برای رابطین جهت ایران قوی، مجوز الکترونیکی و تاسیس کانون دوبار در هفته، ابراز کرد: وضعیت استان مازندران از لحاظ شدت ویروس کرونا، قرمز است و این مسئله، آموزش ها را به تعویق می اندازد اما همکاران در ستاد تا 22 شب به توجیح رابطین و کانون ها می پردازند.

 

حجت الاسلام نعتمی قرا گفت: نظام انگیزشی در کانون های فهما موجب می شود که این مراکز، درخشش خوبی داشته باشند و عدم نظام انگیزشی، موجب عمل ضعیف کانون های فرهنگی هنری مساجد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از سال 86 به عنوان امام جماعت با کانون های فرهنکی هنری مساجد، آشنا شدم، اظهار کرد: در یک پروسه زمانی سه ماهه نمی توان به اجرای تمام آیتم های در ایران قوی، عمل کرد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: تحقق وعده های سال گذشته برای کانون ها، حمایت مالی و بیمه از جمله مواردی به شمار می آیند که استان های نظیر مازندران با داشتن بیش از یکهزار کانون در ماراتن فرهنگی ایران قوی، خوب عمل کند.

 

وی ابراز کرد: 714 کانون روستایی در مازندران، وجود دارند که با توجه به قرار گرفتن برخی از آنها در کوهستان و سرمای هوا و برف شدید، میانگین وزنی استان مازندران در ایران قوی، پایین بیاید.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: شهرستان سوادکوه شمالی با توجه به کوهستانی بودن این شهرستان در صدر کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در طرح ایران قوی، قرار دارد که بیانگر تلاش شبانه روزی کانون ها و رابط این شهرستان است.

 

وی اظهار کرد: برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با طرح های بسیار جالب نظیر کانون شهید گرائیلی قائمشهر با طرح هر خانه یک گلخانه که قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به صورت وبینار از این طرح بازدید داشت باید مورد حمایت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: حمایت از تولید نرم افزارها که توسط متخصصان با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، صورت گرفت یکی دیگر از مواردی است که نیاز به توجه دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا مازندران به جایگاه واقعی خویش با درایت و راهنمایی های حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دست یابد.