تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های مساجد منجر به تحقق هم‌افزایی و تثبیت فعالیت‌ها می‌شود
تشکيل شوراي هماهنگي کانون‌هاي مساجد منجر به تحقق هم‌افزايي و تثبيت فعاليت‌ها مي‌شود

تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های مساجد منجر به تحقق هم‌افزایی و تثبیت فعالیت‌ها می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين ارزاني با اشاره به تشکيل شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در استان ها در بازه زماني هر سه ماه يکبار، گفت: با تشکيل چنين شورايي شاهد تحقق هم‌افزايي بيشتر و، تثبيت فعاليت‌ها در کانون‌هاي فهما مي‌شويم.
شناسه خبر : 21891 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: نشست مجازی حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز (15 دی) برگزار شد.

 

در این وبینار روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان، رابطین فهما این دیار و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فهما مساجد مازندران نیز شرکت داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی طی سخنانی در این نشست مشترک مجازی گفت: مردم مازندران بسیار مهربان هستند و نگاه خوب و ارزشمندی به کانون های فرهنگی هنری مساجد در این استان، وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: از اواخر سال 98 به صورت جدی، وارد فضای مجازی شدیم و ثبت بیش از یک میلیون فعالیت در سامانه بچه های مسجد، گواهی بر این مطلب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی بیان کرد: با بارگذاری خطبه های نماز جمعه در سامانه بچه های مسجد، می توان از سخنان ائمه جمعه بهره گیری کرد.

 

وی ابراز کرد: یاری گران زندگی و هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی، دو طرحی است که در کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرایی می شود و این امر بیانگر توجه این مراکز به خانواده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی به تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها، هر سه ماه یک بار اشاره کرد و افزود: با تشکیل چنین شورایی می توان به هم افزایی، تثبیت فعالیت ها و خروجی مثبت، دست یافت.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: آموزش مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مواردی است که به آن، توجه ویژه می شود.

 

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی خرماکلا قائمشهر از کانون های برتر در فهما است که اردوگاه تشکیل داده و ، رتبه نخست را در بحث کارآفرینی در کشور دارد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری با 12 رواق برای فهما سال جاری در نظر گرفته شده که 48 فعالیت را کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در آن، ثبت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی ابراز کرد: قسمت عمده ای از سرودهایی که در صدا و سیما، پخش می شود و همچنین در سوگواره ها و نمایشگاه ها، فعالیت چشمگیری را کانون های فرهنگی هنری مساجد داشتند و دارند.

 

وی از سردار سلیمانی به عنوان پاسدار فیزیکی و از آیت الله یزدی به عنوان پاسدار فرهنگی، یاد کرد و گفت: موسسه ای که آیت الله یزدی، تاسیس کرد برای انقلاب اسلامی، پشتوانه نظری است.