فعالیت‌های فرهنگی از مهمترین کارکردهای مساجد/تاکید بر حضور مضاعف کانون‌های فهما در فضای مجازی
فعاليت‌هاي فرهنگي از مهمترين کارکردهاي مساجد/تاکيد بر حضور مضاعف کانون‌هاي فهما در فضاي مجازي
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فعالیت‌های فرهنگی از مهمترین کارکردهای مساجد/تاکید بر حضور مضاعف کانون‌های فهما در فضای مجازی

آيت الله محمدي لاييني، انجام کارهاي فرهنگي را يکي از کارکردهاي مساجد دانست و گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در فضاي مجازي ورود جدي داشته باشند و خانواده محور باشند.
شناسه خبر : 21887 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز (15 دی) در نشست مجازی با حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طی سخنانی گفت: در کنار و حتی در مقدمه و جلوتر از نماز باید به مساله فرهنگ توجه شود تا در سایه این مهم زیمنه‌سازی مناسب جهت جذب به فرهنگ نماز صو رت پذیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آیه 70 سوره آل عمران، گفت: در این آیه نخست به بحث کتاب، فرهنگ و تعلیم و تربیت اشاره شده تا به نماز می رسد.

 

آیت الله محمدی لایینی گفت: حلقه صالحینی که سپاه، تشکیل می دهد و خروجی آن در مساجد، صالح و صالح پروری است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به فرهنگ، مساجد به نماز و سپاه به حلقه صالحین، توجه دارد و توجه به این مراکز و امور مربوط به آنها موجب رونق بیش از پیش مساجد می شود.

 

وی گفت: بیش از 4 هزار مسجد در مازندران، وجود دارد بنابراین باید به همین تعداد، کانون های فرهنگی هنری در این استان، تشکیل شود بنابراین با توجه به ظرفیت های خوب در کشور به ویژه در مازندران باید نگاه ویژه ای به تشکیل کانون های فهما، صورت گیرد.

 

آیت الله محمدی لایینی اظهار کرد: در کنار جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی وجود دارد و باید به انجام کارهای فرهنگی و کانون های فرهنگی هنری مساجد، عنایت ویژه شود.

 

امام جمعه ساری گفت: تخصیص بودجه برای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با وجود دارا بودن بیش از هزار کانون فهما در این استان، زیبنده دیار علویان نیست.

 

وی، انجام کارهای فرهنگی را یکی از کارکردهای مساجد دانست و ابراز کرد: نظارت بیشتر بر کانون های فرهنگی هنری مساجد لازم است و با توجه به تبلیغ این مراکز باید گزارش ها و فعالیت های آنها  همسو با تبلیغ باشد.

 

آیت الله محمدی لایینی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی ورود جدی داشته باشند و با خانواده ها، ارتباط پیدا کنند و خانواده محور باشند.  

 

همچنین در ادامه حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»، سرپرست ستاد فهما مازندران طی سخنانی اظهار کرد: در قانون پنج ساله، تمام شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت باید  کانون های فرهنگی هنری مساجد، داشته باشند که امید است، این مهم در دیار علویان، محقق شود.

 

در این نشست مجازی، عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رابطین فهما دیار علویان و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فهما این دیار شرکت داشتند.

 

پخش کلیپ از سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد و صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام)، آذین بخش این وبینار بود.