تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های فهما در استان مازندران/فعالیت 14 کانون جدیدالتاسیس در استان
تقدير از فعاليت‌هاي کانون‌هاي فهما در استان مازندران/فعاليت 14 کانون جديدالتاسيس در استان

تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های فهما در استان مازندران/فعالیت 14 کانون جدیدالتاسیس در استان

زارع ضمن تقدير از فعاليت‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در استان مازندران و اثربخشي اين برنامه‌ها، از تاسيس 14 کانون جديدالتاسيس در اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 21885 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: «عباس زارع»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز (15 دی) در نشست مجازی با حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  طی سخنانی گفت: 1173 کانون فرهنگی هنری در مازندران، تاسیس شدند که از این تعداد 710 کانون، روستایی و مابقی شهری هستند.

 

وی افزود: 227 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران جهت دریافت مجوز الکترونیکی اقدام کردند و همچنین 14 کانون جدید التاسیس در سال جاری در این استان، تشکیل شد.

 

زارع با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرهای مختلف مازندران و کانون های فرهنگی هنری است، اظهار کرد: شهرستان های آمل، بابل، قائمشهر، بهشهر، نکا، چالوس و نوشهر از ظرفیت خوبی جهت افزایش تعداد کانون ها، برخوردار هستند.

 

وی بیان کرد: مازندران با وجود پذیرا بودن 15 تا 20 میلیون نفر گردشگر می تواند بستر خوبی برای جامعه هدف باشد که این بستر در استان های دیگر، وجود ندارد بنابراین نگاه ویژه ای را می طلبد.

 

زارع افزود: با توجه به ظرفیت خوب فرهنگی و هنری به ویژه هنر در کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین فضای مجازی، می توان از این موارد برای جذب جوانان به کانون های فهما، استفاده کرد.

 

زارع گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در منویات خویش، نگاه ویژه ای به کانون های فرهنگی هنری مساجد دارند که این امر بیانگر اهمیت این مراکز است.

 

وی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمان کرونا و برای مقابله با این ویروس، پای کار هستند و فعالیت های مختلفی را انجام داده و می دهند.

 

زارع گفت: برنامه های خوبی در فهما، تعریف شده و در سال گذشته، 18 کانون فرهنگی هنری مساجد از مازندران، امتیازات خوبی در فهما، کسب کردند و سه کانون در این استان در فهما، رتبه های بالایی را داشتند.

 

وی به طرح ایران قوی اشاره کرد و افزود: در طرح ایران قوی، امید است که مازندران، درخشش خوبی داشته باشد.

 

زارع ابراز کرد: طرح صحیفه سجادیه یکی از برنامه های پیشنهادی و ابتکاری از سوی استان مازندران است که در فهما، جانمایی شود و هفته ای یک دفعه در مساجد همانند طرح تلاوت نور در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرا شود و امتیازی به آن، تعلق گیرد.

 

وی با اشاره به پخش گوشت بین نیازمندان به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و بچه های مسجدی در چهار مرحله، گفت: اعضای کانون های فهما دیار علویان در مقابله با شیوع مبارزه با ویروس کرونا، ضدعفونی بیمارستان ها، کمک مومنانه، تولید ماسک و تهیه و توزیع محلول های ضدعفونی کننده، خوب عمل کردند.

 

زارع، نگاه ویژه به مازندران با توجه به گردشگرپذیر بودن استان، آموزش گسترده تر برای ایران قوی، تخصیص کمک های مالی و مطالبات در فهما و تسهیلات و کمک های رفاهی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان را از حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد.

 

در این نشست مجازی، آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان، رابطین فهما این دیار و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فهما مساجد نیز شرکت داشتند.