گذری بر فعالیت های مساجد مازندران مزین به نام امام حسن عسکری(ع)
گذري بر فعاليت هاي مساجد مازندران مزين به نام امام حسن عسکري(ع)

گذری بر فعالیت های مساجد مازندران مزین به نام امام حسن عسکری(ع)

14 مسجد و چهار کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران مزين به نام امام حسن عسکري هستند که جهت اشاعه هر چه بيشتر اهداف يازدهمين اختر تابناک ولايت و امامت، برنامه هاي مختلفي را در دستور کار دارند.
شناسه خبر : 20124 تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۵۹

حجت الاسلام «رجب نعمتی قراء» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: 14 مسجد در مازندران مزین به نام امام حسن عسکری هستند که در این خانه های خدا برزمین، 14 کانون فرهنگی هنری مساجد تاسیس شده اند.

سرپرست ستاد فرهنگی هنری مساجد مازندران افزود: چهار کانون فرهنگی هنری مزین به نام امام حسن عسکری در شهرستان های ساری، بابلسر، تنکابن و بابل، تاسیس شده اند که جهت اشاعه هر چه بیشتر اهداف یازدهمین اختر تابناک ولایت و امامت وِیژه برنامه هایی را در دستور کار خویش قرار دادند. 

وی اظهار کرد: برنامه های متنوعی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان،  شب گذشته (3 آذر) و امروز (4 آذر) جهت سالروز ولادت مسعود امام حسن عسکری با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام نعمتی قراء بیان کرد: برگزاری جشن و سخنرانی به همراه توزیع بسته های متبرک و مزین به نام امام یازدهم از جمله فعالیت های مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت اشاعه هر چه بیشتر آن حضرت به شمار می آیند.

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان با تدارک برنامه های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی جهت تبیین ارزش ها بین آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان که آینده سازان جامعه ایران اسلامی هستند، اهتمام ویژه دارند.

حجت الاسلام نعمتی قراء با اشاره به اینکه از دیدگاه امام یازدهم هر کس که به نام شیعه خوانده شود ولی اوصاف و ویژگی های یک شیعه حقیقی و واقعی را دارا نباشد، شیعه شمرده نمی شود، یادآور شد: ما شیعیان، وظایف مهمی را بر عهده داریم که باید در گفتار و کردار به آنها، توجه داشته باشیم.

وی گفت: الگو و نمونه بودن شیعیان از نظر رفتار و اخلاق بین جامعه بشری به ویژه مسلمانان از انتظاراتی است که امام حسن عسکری بر آن، تاکید بسیار داشت و اعضای کانون های فهما برای رسیدن به این مهم، تلاش بسیار دارند.