میراث ماندگار برای نسل آینده در گرو رفع کاستی‌های حوزه کتاب است
ميراث ماندگار براي نسل آينده در گرو رفع کاستي‌هاي حوزه کتاب است
مدیر کانون فهما زینبیه نکا:

میراث ماندگار برای نسل آینده در گرو رفع کاستی‌های حوزه کتاب است

باقري با بيان اينکه کتاب نقطه عطف در گسترش دانش بشري است، اظهار کرد: ميراث ماندگار براي نسل آينده در گرو رفع کاستي‌هاي حوزه کتاب است .
شناسه خبر : 19712 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۴

«محمدعلي باقري» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران در آستانه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و هفته کتاب گفت: مطالعه و کتابخوانی با استناد به قرآن، احادیث و روایات از اهل بیت و پیامبر اسلام، اهمیت بسیار دارد.  

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا اظهار کرد: شاخص، امتیازات و معیارهایی که برای کتاب در نظر گرفته شده، کتاب به عنوان یار مهربان و دوست خوب است.

این مولف مازندرانی بیان کرد: اگر با مطالعه کتابی، بتوان حافظ ارزش ها و نشر دهنده خیرخواهی، تعامل و تفاهم بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان بود، آن کتاب به عنوان یک یار مهربان محسوب می شود.

 

وی ابراز کرد: کتاب، دوست خوب است چراکه به ما، ارزش و مشورت می دهد.

 

باقری گفت: جوانان در زمینه های مختلف ازدواج، مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... می توانند از کتاب به عنوان یار مهربان و دوست خوب، استفاده مطلوب را ببرند.

 

وی اظهار کرد: کتاب همیشه در کنار انسان بدون توقع است و هیچ انتظار و چشمداشتی ندارد.

این روانشناس افزود: افسردگی و استرس با مطالعه، کاهش می یابد و با کمک به خلاقیت در کنار انسان به عنوان یک یار همیشگی است.

 

باقری بیان کرد: اولین فرمان خدا به پیامبرش که در قرآن آمده، «اقرا بسم ربک الذی خلق» بر خواندن، تاکید دارد و اسلام با خواندن، آغاز شد.

 

وی ابراز کرد: دانش بشری به مدد کتاب از تباه شدن، مصون ماند و به آیندگان، منتقل می شود بنابراین بر اساس آیات قرآن، اشخاصی که می دانند و کسانی نمی دانند، یکسان نیستند.

 

باقری گفت: کتاب به گسترش دانش، کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده، ماندگار می شود.

 

وی اظهار کرد: دست اندرکاران و مسئولین باید کاستی های در جامعه در امر کتاب که گریز از مطالعه و پایین بودن سطح فرهنگ کتابخوانی است را با تدابیری، رفع کنند.

 

باقری بیان کرد: تاکنون، 9 کتاب را با موضوعات مختلف روانشناسی، اجتماعی و ....، تالیف کرده و از سوی مسئولین استانی و شهرستانی، تجلیل شد.