کتاب و قرائت زمینه ساز فهمیدن و آگاهی یافتن است
کتاب و قرائت زمينه ساز فهميدن و آگاهي يافتن است
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

کتاب و قرائت زمینه ساز فهمیدن و آگاهی یافتن است

آيت الله معلمي، کتاب و قرائت را زمينه ساز فهميدن و آگاهي يافتن دانست و تاکيد کرد: همه آحاد جامعه از هر سن و قشري بايد به کتابخواني، اهميت بدهند.
شناسه خبر : 19678 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۸

آیت الله «علی معلمی» در در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران درباره طرح شنبه های کتاب، گفت: در اهمیت کتاب و کتابخوانی همین بس که اولین فرمان خدا به حبیبش خاتم انبیا، «اقرا بسم ربک الذی خلق» یعنی قرائت و خواندن را مطرح کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، کتاب را معلم خاموش و گلستانی پرثمری برای انسان نامید و افزود: کتاب و قرائت زمینه ساز فهمیدن و آگاهی یافتن است.

 

وی اظهار کرد: انسانی موفق می شود که از تلاش علمی دیگران با بهره گیری از کتاب با انواع سلیقه ها، آشنا می شود.

 

امام جمعه قائمشهر بیان کرد: همه آحاد جامعه از هر سن و قشری باید کتابخوانی را اهمیت بدهند.

 

آیت الله معلمی ابراز کرد: کتاب، مقدس است و خدای رحمان، کلامش و قرآن را تعبیر به کتاب کرد که «الف. لام میم. ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین»، موید اهمیت آن است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن سرآمد کتاب ها است، گفت: عنوان کتاب و کتابخوانی، ارزشمند است.

 

آیت الله معلمی افزود: کتاب ها محتوای اخلاقی، تربیتی، اعتقادی و علمی دارند و خانواده ها با استفاده از کتابخانه ها، فرصت را غنیمت بشمارند.

 

گفتنی است، در شنبه های کتاب، امام جماعت، کتابدار مسجد یا یکی از اعضای کتابخانه به معرفی کتابی که توسط کارگروه محتوایی، انتخاب شد بین دو نماز یا پایان نماز مغرب و عشا به ارائه گزیده‌ای از کتاب به نمازگزاران به مدت پنج دقیقه می‌پردازد.