برگزاری دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه های مساجد مازندران
برگزاري دوره آموزش مجازي کتابداري در کتابخانه هاي مساجد مازندران
در بستر رویداد ملی فهما:

برگزاری دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه های مساجد مازندران

دوره آموزش مجازي کتابداري ويژه مسئولين و کتابداران کتابخانه هاي مساجد مازندران در سامانه «بچه هاي مسجد» و بستر رويداد ملي فهما برگزار مي شود.
شناسه خبر : 17704 تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: دوره آموزش مجازی کتابداری ويژه مسئولين و كتابداران كتابخانه هاي مساجد مازندران در سامانه «بچه های مسجد» به نشانی www.bachehayemasjed.ir برگزار می شود.

 

بر اساس این گزارش: فهرست‌نویسی و سازماندهی مواد، اصول و مبانی کتابداری و اطلاع‌رسانی، خدمات عمومی در کتابخانه‌ها و اداره کتابخانه‌ها، نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، حفاظت و نگهداری مواد، مجموعه‌سازی و مرجع و آرشیو از سرفصل‌های دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه‌های مساجد به شمار می آیند.

 

این گزارش می افزاید: هر شخص در صورت عدم قبولي حداكثر يک مرتبه ديگر مي تواند در آزمون شركت نمايد و هر آزمون شامل 10 سوال تستي بوده كه مدت پاسخ به آن 20 دقيقه است.

 

در ادامه گزارش تصریح می شود: دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه‌های مساجد کشور از ۳۱ شهریور آغاز شده و تا ۳۰ بهمن سال جاری ادامه دارد و کسانی که در دوره شرکت کرده و نمره قبولی را در ۱۰ آزمون کسب کنند علاوه بر دریافت گواهینامه شرکت در این دوره، امتياز لازم را در فهما كسب مي كند.

 

در این گزارش یادآور می شود: اين آزمون در بستر رويداد ملی فهما و در قالب طرح ملي ايران قوي و داراي 200 امتياز است.

 

گفتنی است، تعداد کتابخانه های مخزن دار کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان، 302 و باز، 170 کتابخانه است که 81 هزار نفر عضو کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.