مشایعت شهید «محمد بلباسی» با همراهی اعضای کانون های فهما قائمشهر
مشايعت شهيد «محمد بلباسي» با همراهي اعضاي کانون هاي فهما قائمشهر

مشایعت شهید «محمد بلباسی» با همراهی اعضای کانون های فهما قائمشهر

مشايعت شهيد «محمد بلباسي» از مدافعان حرم با همراهي اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان قائمشهر برگزار شد و چشم انتظاري ها براي بازگشت پيکر مطهر اين شهيد به پايان رسيد.
شناسه خبر : 17585 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: مازندران و مازندرانی ها همواره در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که برای دفاع از جان و کیان کشور حتی جانشان را در طبق اخلاص می گذارند و در این وادی، قائمشهری ها نیز بی نصیب از غافله شهدا نبودند.

دیار علویان در دفاع از حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) نیز کم نگذاشتند و تقدیم 13 آلاله در منطقه خانطومان سوریه، گواهی بر این مطلب است و آن بانوی صبر از مدافعان حرم آل الله با شهد گوارای شهادت، پذیرایی و خدای متعال، مقام والای شهادت را نصیبشان کرد.

 

تاکنون ۱۲ پیکر از مجموع شهدای مدافع حرم مازندران در خانطومان  به وطن بازگشتند و در آستانه رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و شهادت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام)، بازگشت پیکر مطهر شهیدان محمد بلباسی، رضا حاجی زاده، علی عابدینی، ، حسن رجایی فر و محمود رادمهر، شور وصف ناپذیری در این استان لاله خیز برپا کرد.

 

اندکی به خود تردید راه نده که فرشتگان نیز هنگام رخت بر بستن آنها از این دنیا به مقام والای شهدا، غبطه می خورند چرا که آنها به گواهی قرآن« وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ» به معنای «و مپندارید ان کسانی راکه کشته شده اند در راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند» هستند.

 

تقدیم سرداران و بیش از هزار شهید، هدیه ای از مردم ولایی و شهیدپرور قائمشهری در دوران هشت سال دفاع مقدس است و شهید محمد بلباسی، اولین شهید مدافع حرم از این شهر است که در سال 58 دیده به جهان گشود.

چهار فرزند از شهید بلباسی به یادگار مانده که فرزند چهارم این شهید به نام زینب، زمانی به این چشم به جهانی گشود که پدر، چشم از این جهان فروبست و دیدگانش، سراسر نور آسمانی شد چرا که پدرش، عروج ملکوتی را از مردن در بستر، انتخاب کرد.

 

اما حالا پدر برگشته و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قائمشهر همدوش اقشار مختلف مردم در استقبال و تشییع این کبوتر خونین بال، جانانه همراهی کردند چراکه هدف مهم تشکیل کانون های فهما، مقابله با تهاجم فرهنگی است و یکی از راه های رسیدن به این هدف، ادامه آرمان های شهدا به شمار می آید.

مشایعت شهید «محمد بلباسی» از مدافعان حرم با همراهی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان قائمشهر همانند دیگر چشم انتظاران بازگشت این وصال یافته به یار از روزهای گذشته به ویژه دیروز چهارشنبه(23 مهر) با استقبال در جوار شهدای گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله(علیه السلام) و وداع در شب (23 مهر) در ورزشگاه شهید وطنی این شهرستان برگزار شد.

 

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قائمشهر همانند آحاد دیگر مردم عاشق وادی شهید و شهادت در صبح امروز پنچشنبه(24 مهر) از حسینیه عاشقان ثارالله(علیه السلام) به صورت خودرویی به سمت گلزار شهدای سید ملال جهت خاکسپاری شهید محمد بلباسی و تجدید پیمان با اهداف وصال یافتگان به یار، حضور گسترده ای دارند.

 

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرهای دیگر دیار علویان، پیکرهای مطهر شهید رجایی فر  را در بابل، شهید حاجی زاده را در آمل، شهید محمود رادمهر را در ساری و شهید علی عابدینی را در فریدونکنار، امروز پنجشنبه(24 مهر) به صورت خودرویی تشییع می کنند.

 

اینچنین چشم انتظاری ها پس از قریب 5 سال برای بازگشت پیکر مطهر این شهدا به پایان رسید.