آمادگی کانون‌های فهمای فریدون‌کنار برای استقبال از شهید «علی عابدینی»
آمادگي کانون‌هاي فهماي فريدون‌کنار براي استقبال از شهيد «علي عابديني»

آمادگی کانون‌های فهمای فریدون‌کنار برای استقبال از شهید «علی عابدینی»

کانون هاي فرهنگي هنري شهرستان فريدو‌ن‌کنار با تدارک برنامه‌هاي مختلف، آماده در آغوش گرفتن و استقبال باشکوه از شهيد مدافع حرم «علي عابديني» شدند.
شناسه خبر : 17557 تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: شمیم بهار در پاییز با بازگشت 5 شهید مدافع حرم به نام های رضا حاجی زاده، حسن رجایی فر، محمود رادمهر، علی عابدینی و محمد بلباسی در دیار علویان به مشام می رسد.

 

امروز چهارشنبه (23 مهر) در آستانه رحلت پیامبر حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و  شهادت کریم اهل بیت(علیهم السلام) امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت علی بن الموسی الرضا(علیه السلام)، دیار علویان معطر به عطر شهدای مدافع حرم شد و شور عجیبی برپاست.

 

کانون های فرهنگی هنری شهرستان فریدونکنار با تدارک برنامه های مختلف، آماده در آغوش گرفتن و استقبال باشکوه شهید «علی عابدینی» از مدافعان حرم هستند که این کبوتر خونین بال کربلای خان طومان آرمیده در سرزمین بلا دیده شام پس از قریب به 5 سال هجرت به چشم انتظاری ها پایان می دهد.

 

«رضا جانعلی پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: کانون فرهنگی هنری شهید حسین فهمیده مسجد النبی فریدونکنار با برپایی ایستگاه صلواتی و دادن آب معدنی و کیک بسته بندی همچنین ذبح یک راس گوسفند، آماده استقبال از شهید «علی عابدینی» از مدافعان حرم است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حسین فهمیده مسجد النبی فریدونکنار افزود: مراسم استقبال از شهدا یک وظیفه است و این کانون بر خود می بالد که افتخار استقبال از این شهید و علاقه مندان به وادی شهید و شهادت و همچنین دفاع از ارزش ها و حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) را انجام می دهد.

 

«اسماعیل علیزاده» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: پیکر پاک شهید «علی عابدینی» از مدافعان حرم در روستای فرم شهرستان فریدونکنار به خاک، سپرده می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهداي مسجد جامع فرم مسجد جامع فریدونکنار اظهار کرد: شهید «علی عابدینی»، فردا پنج شنبه (24 مهر) در روستای فرم شهرستان فریدونکنار و گلزاری که عموی شهیدش در آن مکان آرمیده، مدفون خواهد شد.

 

وی بیان کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع فرم مسجد جامع فریدونکنار جهت استقبال و تشییع از شهید «علی عابدینی»، آمادگی کامل دارند تا یاد و نام این وصال یافتگان به یار در تاریخ، ماندگار بماند.

 

حجت الاسلام «محمد علیزاده» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: مراسم استقبال خودرویی از شهید «علی عابدینی»، عصر امروز چهارشنبه (23 مهر) از پلیس راه قدیم  به سمت شهرستان فرویدنکنار، صورت خواهد گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(علیه السلام) مهلبان فریدونکنار اظهار کرد: مراسم وداع با شهید «علی عابدینی» نیز امروز چهارشنبه (23 مهر) از ساعت 19، روبروی مصلی قدس فریدونکنار در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: مراسم تشییع شهید «علی عابدینی» از مدافعان حرم، ساعت 8 و 30 دقیقه فردا پنجشنبه (24 مهر) از روبروی حوزه مقاومت بسیج و اداره آموزش و پرورش تا میدان درنا به صورت پیاده و از میدان درنا تا روستای فرم به صورت خودرویی انجام خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد همچون نهادهای دیگر در جامعه، وظیفه دارند تا به یکی از رسالت های مهم خویش جهت اشاعه فرهنگ شهید و شهادت عمل کنند و این مهم، وظیفه تمام آزادیخواهان و پیروان خط راه سرخ حسینی را سنگین و سنگین تر می کند.