حوزه و دانشگاه ژرفای معرفتی صحیفه سجادیه را به جامعه معرفی کنند
حوزه و دانشگاه ژرفاي معرفتي صحيفه سجاديه را به جامعه معرفي کنند

حوزه و دانشگاه ژرفای معرفتی صحیفه سجادیه را به جامعه معرفی کنند

حجت الاسلام فرزاد پورجعفر گفت: دامن صحيفه سجاديه را مهجوريت غريب فرا گرفته است و از محيط هاي حوزوي و دانشگاهي، انتظار مي رود تا به پايداري راستين اين کتاب، همت ويژه داشته باشند.
شناسه خبر : 15854 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: حجت الاسلام «فرزاد پورجعفر» در  جریان برگزاری نشست نهضت صحیفه سجادیه‌خوانی در استان مازندران طی سخنانی گفت: حیات امام سجاد(ع) در سخت ترین و خفقان ترین دوران بعد از عاشورا بود و آن امام همام در حالی امامت را آغاز کرد که پیروان آن حضرت از 10 نفر، بیشتر نبودند.

 

این استاد حوزه اظهار کرد: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه در قالب دعا به موارد مختلف نظیر خداشناسی، هستی شناسی، غیبت، جایگاه پیامبر(ص)، رذایل و فضایل اخلاقی، مسائل اجتماعی و اقتصادی، مظاهر قدرت نیا اشاره کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه 919 موضوع در صحیفه سجادیه وجود دارد، بیان کرد: با تحقیق درباره این موضوعات می توان دایره المعارف بزرگی را گردآوری کرد.

 

حجت الاسلام پورجعفر ابراز کرد: درون مایه های صحیفه سجادیه، قرآنی است و مضامین ناب الهی با موضوعات مختلف در قالب دعا در این کتاب، وجود دارد.

 

وی گفت: کم توجهی جهان اسلام به ویژه شیعیان به صحیفه سجادیه سبب شده است تا ژرفای معرفتی این اثر به درستی معرفی نشود، حوزه و دانشگاه باید در این عرصه نقش آفرین باشند.

 

حجت الاسلام پورجعفر با بیان اینکه مهجوریت غریب، دامن صحیفه سجادیه را فرا گرفته است، اظهار کرد: از محیط های حوزوی و دانشگاهی، انتظار می رود تا به پایداری راستین این کتاب، همت ویژه داشته باشند.

 

وی بیان کرد:  آیت الله جوادی آملی فرمودند «حوزه ها باید به لحاظ علمی تا آن حد، رشد کنند که صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در دانشگاه و حوزه، وارد شود و جز متون قرار گیرد که طلاب و دانشجویان، آن را باید فرا گیرند».

 

گفتنی است، نهضت صحیفه سجادیه خوانی در مازندران همزمان با کنگره امام سجاد(علیه السلام) برگزار شد.