ضرورت توجه به سیره علمی امام سجاد(ع) در جامعه امروز
ضرورت توجه به سيره علمي امام سجاد(ع) در جامعه امروز

ضرورت توجه به سیره علمی امام سجاد(ع) در جامعه امروز

پوراکبر با اشاره به ويژگي‌ها و سيره امام سجاد(ع) گفت: آن حضرت پرچم‌دار يک نهضت علمي بود، امروز بيش از هر زماني نياز داريم تا سيره علمي آن امام همام را مورد توجه قرار دهيم.
شناسه خبر : 15847 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: نشست صحیفه سجادیه خوانی یکشنبه 16 شهریور برگزار شد.

 

حجت الاسلام «عبدالعلی پوراکبر» در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: امام سجاد(ع) ویژگی های مختلفی داشت اما در طول تاریخ بیشتر به زین العابدین و سید السجادین، مشهور شده است.

 

استاد حوزه علمیه  اظهار کرد: علم، دانش و تعلیم و تربیت آن امام همام کمتر به آن اشاره شده و علم آن حضرت، مورد غفلت قرار گرفته است.

 

وی، خشوع را یکی از ویژگی های امام سجاد(ع) دانست و بیان کرد: دادن صدقه آن حضرت به طور سری انجام می شد و تا زنده بودن آن بزرگوار، شخصی از این کار نیک هیچ خبری نداشت.

 

حجت الاسلام پور اکبر ابراز کرد: از شیخ مفید ذکر شده که «علمای عامه سنت آنقدر از امام سجاد(ع)، عِلم نقل کردند که قابل شمارش نیست» و این مورد یکی از نمونه های علم بالای آن حضرت است.

 

وی به سخنان مرحوم شرف الدین استناد کرد و افزود: مرحوم شرف الدین گفت: «بعد از فاجعه کربلا، مسلمانان به دوران جدیدی وارد شدند و همه به سمت امام سجاد(علیه السلام)، هجوم آورند تا از آن بزرگوار در اصول و فروع دین و همچنین کتاب و سنت را دریافت کنند».

 

حجت الاسلام پور اکبر تصریح کرد: مرحوم شرف الدین همچنین بیان می کرد که چهار هزار قهرمان علم و دانش از تربیت یافتگان و شاگردان امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) بودند که این امر بیانگر توجه به علم و اشاعه آن دارد.

 

وی اظهار کرد: امام سجاد(ع)، پرچمدار علمی جهان اسلام بود و فرزندان آن حضرت نظیر امام باقر(ع) برای گسترش علم و زمینه اشاعه کار علمی در جهان اسلام، زحمت های بسیاری را تحمل کردند. 

 

حجت الاسلام پور اکبر  گفت: نگاه جدید درباره امام سجاد(ع) و آثار علمی آن حضرت، ضروری است.

 

گفتنی است، نهضت صحیفه سجادیه خوانی در مازندران به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان با همکاری بنیاد صحیفه سجادیه در بابل، دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل در حسینیه صحیفه سجادیه(دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی مستقر در شهرستان بابل)، برگزار شد.