امام سجاد(ع) نقطه مشترک میان فرقه‌های شیعه است
امام سجاد(ع) نقطه مشترک ميان فرقه‌هاي شيعه است

امام سجاد(ع) نقطه مشترک میان فرقه‌های شیعه است

حجت الاسلام عليخاني با اشاره به اينکه امام سجاد(ع) نقطه مشترک فرقه هاي شيعه است، اظهار اميدواري کرد، با اهتمام جدي که صورت مي‌گيرد صحيفه سجاديه از مظلوميت خارج شود.
شناسه خبر : 15844 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: نشست صحیفه سجادیه خوانی، روز یکشنبه 16 شهریور به همت ستاد فهما استان مازندران و همسو با دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام «محمود علیخانی» در این نشست که به میزبانی بنياد صحيفه سجاديه برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از 12 تا 25 محرم در استان هرمزگان در حال برگزاری است که در این راستا استان های مختلف، برنامه های استانی را در نظر گرفته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: امام سجاد(ع) نقطه مشترک فرقه‌های شیعه است و شیعیان موجود یعنی زندیه، اسماعیلیه و 12 امامی، آن حضرت به عنوان نقطه مشترک به شمار می آید.

 

وی با اشاره به اینکه اصل امامت و امامان، قرآن ناطق هستند، بیان کرد: امام حسین(ع) را باید از دعای عرفه شناخت که در برابر آن، خدا است یعنی در این دعا به خداشناسی، توجه ویژه دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش اشاره کرد که «ما مفتخریم که صحیفه سجادیه، زبور آل محمد از ماست» و این امر بیانگر این مطلب است که این کتاب حاوی دعا و قرآن ساعد است.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا صحیفه سجادیه از مظلومیت در استان علویان و سراسر دنیا، خارج شود چرا که معارف اهل بیت(ع) در حال گسترش است و نمونه آن راهپیمایی برای عزاداری حسینی بود که در کشورهای مختلف از جمله بریتانیا و کانادا با وجود کرونا برگزار شد.

 

گفتنی است، نهضت صحیفه سجادیه خوانی در مازندران به میزبانی بنياد صحيفه سجاديه در بابل همزمان با کنگره امام سجاد(ع) در هرمزگان، برگزار شد.