نهضت صحیفه سجادیه خوانی در مازندران برگزار می شود
نهضت صحيفه سجاديه خواني در مازندران برگزار مي شود

نهضت صحیفه سجادیه خوانی در مازندران برگزار می شود

نهضت صحيفه سجاديه خواني از سوي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران با همکاري بنياد صحيفه سجاديه برگزار مي شود.
شناسه خبر : 15751 تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: چندین سال است که کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) در هرمزگان باشکوه ویژه در این استان برگزار می شود.

 

در سال جاری شاهد دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) هستیم که با حضور علمای شیعه و اهل سنت در حال انجام است و درخششی مانا در سطح کشور و خارج از کشور، پیدا کرده است.

 

کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بيت، سازمان فرهنگ و ارتباطات‌ و جامعه المصطفی از 12 تا 25 محرم همزمان با سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(علیه السلام) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود.

 

در این راستا نهضت صحیفه سجادیه خوانی  فردا (16 شهریور) از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با همکاری بنیاد صحیفه سجادیه برگزار می شود.

 

بنابراین در ذیل این گزارش، گفت و گو با مسئول بنیاد صحیفه سجادیه جهت آشنایی بیشتر با این بنیاد، آمده است.

 

«محمد اکبرزاده» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: بنیاد صحیفه سجادیه از سال 94 در بابل، تشکیل شده و در 11 استان، شعبه دارد.

 

مسئول بنیاد صحیفه سجادیه اظهار کرد: آشنایی آحاد مردم با کتاب صحیفه سجادیه و بکارگیری آن در زندگی به ویژه حوزه های علمیه و طلبه ها و اساتید با صحیفه سجادیه و تبلیغ این کتاب و در نهایت مساجد، دانشگاه ها و مدارس با این کتاب پرمحتوا از جمله اهداف تشکیل این بنیاد است.

 

وی بیان کرد: صحیفه سجادیه خوانی باید همانند تلاوت نور که در مساجد، اشاعه یافته در خانه های خدا بر زمین، گسترش یابد چرا که یادگار امام سجاد(علیه السلام) بسیار تاثیرگذار در ابعاد مختلف زندگی است.

 

اکبرزاده ابراز کرد: در صحیفه سجادیه خوانی، امام جماعت به توضیح این کتاب در مسجد، می پردازد و هفته ای دو دفعه، اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 150 مسجد در بابل به نهضت صحیفه سجادیه خوانی پیوستند، اظهار امیدواری کرد تا سه سال و نیم آینده این نهضت در سراسر کشور، فراگیر شود.

 

اکبرزاده گفت: برنامه نهضت صحیفه سجادیه خوانی،  عصر فردا (16 شهریور) از ساعت 19-17 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حسینیه صحیفه سجادیه(دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی مستقر در شهرستان بابل )، اجرا خواهد شد.