نگاهی به فعالیت‌های کانون‌های فهما استان مازندران ملقب به حضرت رقیه
نگاهي به فعاليت‌هاي کانون‌هاي فهما استان مازندران ملقب به حضرت رقيه

نگاهی به فعالیت‌های کانون‌های فهما استان مازندران ملقب به حضرت رقیه

5 کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران به نام حضرت رقيه و بي بي رقيه، مزين شده است که با توجه به اينکه سومين روز ماه محرم به دردانه سه ساله امام حسين(ع) اختصاص دارد، برنامه‌هاي ويژه اي را در دستور کار خود قرار دادند.
شناسه خبر : 15274 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: 10 روز اول ماه محرم به نام های مختلف، آذین بسته شده تا یادآوری آنها، درس ارزشمند زندگی برای همگان باشد.

 

سومین روز  ماه محرم به نام دردانه و جگرگوشه سه ساله امام حسین(علیه السلام)، اختصاص دارد که در سن کم، حوادث عظیم کربلا و ظلم های ناروا را با چشمان خویش دید و در خردسالی، مقرب درگاه حق شد.

 

چهار کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران به نام حضرت رقیه و یک کانون به نام بی بی رقیه، مزین است که درسومین روز ماه محرم، برنامه های  ویژه ای را جهت گرامیداشت دختر سیدالشهدا(علیه السلام) در دستور کار دارند.

 

«مهدی کریمی شهابی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: نصب پرچم بر سر در خانه، عزاداری در حیاط مسجد و فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون بی بی رقیه(سلام الله علیها) ساری برگزار می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری بی بی رقیه(سلام الله علیها) مسجد امام سجاد(علیه السلام) روستای شهاب لیم ساری افزود: مراسم سوگواری ویژه ای به همراه مداحی با توجه به اینکه سومین روز ماه محرم به حضرت رقیه(سلام الله علیها)، اختصاص دارد و همچنین نام این کانون که مزین به نام آن حضرت است در راس برنامه های این کانون، قرار دارد.

 

«سید حسین حسینی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(سلام الله علیها) نور، برنامه های محرم سال جاری را با توجه به ویروس منحوس کرونا در فضای باز برگزار می کند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(سلام الله علیها) نور اظهار کرد: سخنرانی، پخش کیلپ، شعرخوانی با دعوت از جعفر داودی یکی از شاعران از جمله برنامه های این کانون با توجه به اختصاص سومین روز ماه محرم به حضرت رقیه(سلام الله علیها) به شمار می آیند.

 

حسینی بیان کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(سلام الله علیها) مسجد حضرت رقیه(سلام الله علیها) شهرستان نور در رویداد ملی فهما به عنوان 29 کانون منتخب با ارزیابی و داوری های کشوری به عنوان کانون های فعال در استقرار نظام جامع فهما، معرفی شد.

 

«افسر گلعلی پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: کانون فرهنگی و هنری حضرت رقیه (سلام الله علیها) در مناسبت های مختلف، برنامه های مختلفی را انجام می دهد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(سلام الله علیها) مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) رامسر با اشاره به اینکه سخنرانی، مداحی و خواندن زیارت عاشورا از برنامه های این کانون در 10 شب محرم سال جاری است، اظهار کرد: با توجه به نام این کانون که مزین به حضرت رقیه(سلام الله علیها) است علاوه بر برگزاری این برنامه ها در این کانون، روضه حضرت رقیه(سلام الله علیها) قرائت شد.