توزیع پوستر روز جهانی مسجد در سطح ادارات و کانون‌های فهما استان مازندران
توزيع پوستر روز جهاني مسجد در سطح ادارات و کانون‌هاي فهما استان مازندران

توزیع پوستر روز جهانی مسجد در سطح ادارات و کانون‌های فهما استان مازندران

پوستر روز جهاني مسجد که به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور طراحي شده است، در سطح ادارات و کانون‌هاي فهما استان مازندران توزيع شد.
شناسه خبر : 15200 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: پوستر روز جهانی مسجد که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد(فهما)، طراحی شد در اختیار ادارات و کانون های مساجد دیار علویان، قرار گرفت.  

 

بر اساس این گزارش: آیه یک سوره اسرا «سبحان الّذى اسرى بعبده ليلا من المسجد الحرام الى المسجد الاقصى الّذى باركنا حوله لنريه من آياتنا انّه هو السّميع البصير» به معنای «منزّه است آن خداى که بنده اش محمّد را در یک شب از مسجدالحرام به سوى مسجدالاقصى (بیت المقدس) که پیرامون آن را برکت دادیم، سیر داد. آرى، ما او را بدان جا بردیم تا بخشى از نشانه هاى خود را به او بنمایانیم. به یقین، خداوند در خواست بندگانش را مى شنود و به حال آنان بیناست، از این روى در پیامبر شایستگى این کرامت را دید و آن را به او عطا کرد» بر روی این پوستر، نقش بسته است.

 

گفتنی است، به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، روز جهانی مسجد مصادف با 31 مرداد ماه برابر با 21 اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، نامگذاری شد.