سه‌شنبه‌های تکریم در مازندران؛ تجلیل ازخانواده شهید«سید سجاد خلیلی» در بهشهر
سه‌شنبه‌هاي تکريم در مازندران؛ تجليل ازخانواده شهيد«سيد سجاد خليلي» در بهشهر

سه‌شنبه‌های تکریم در مازندران؛ تجلیل ازخانواده شهید«سید سجاد خلیلی» در بهشهر

تجليل از خانواده «سيد سجاد خليلي» از شهداي مدافع حرم در شهرستان بهشهر، آذين بخش اين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان مازندران بود.
شناسه خبر : 15171 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: میزبانی طرح ملی سه شبه های تکریم در دیار علویان با تجلیل از خانواده «سيد سجاد خليلى» از شهدای مدافع حرم همراه بود.

 

کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این دیار لاله خیز و شهیدپرور، رییس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان بهشهر، جانشین فرمانده سپاه پاسداران این شهرستان در این مراسم، شرکت داشتند.

 

حجت الاسلام «سید عربعلی جباری» در این مراسم طی سخنانی گفت: اهل بیت(علیهم السلام) به صیانت از اهداف شهدا، سفارش بسیار کردند.

 

امام جمعه بهشهر افزود: خانواده شهدا، ارزش خود را بدانند چراکه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

وی اظهار کرد: کرونا نباید به فرهنگ هایی نظیر فرهنگ عاشورا، آسیب برساند و باید ماه محرم سال جاری به خوبی برگزار شود.

 

حجت الاسلام جباری درباره شهید «سيد سجاد خليلى» بیان کرد: سجاد، یوسف خصال بود و همانند یوسف که بدون جرم با پاکی به زندان رفت، سجاد نیز با پاکی و بدور از گناه و خلوص نیت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

«مسعود فلاح» نیز در این مراسم درباره طرح سه شنبه های تکریم گفت: این طرحی است که به طور ملی در سراسر کشور، اجرا می شود و  باید در دورترین مکان ها به دیدار خانواده شهدا رفت.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر با تاکید بر ادامه راه شهدا، اظهار کرد: در آستانه ماه محرم، قرار داریم و باید به گونه ای، فرهنگ سازی شود که مسئولین فراموش نکنند در تمام لحظه ها، مدیون شهدا هستند.

 

فلاح از شهدا به عنوان چشم و چراغ جامعه و ستاره های آسمان، یاد کرد و افزود: از فیض شهدا باید بهره مند شد و خط سرخ آنها را ادامه داد چرا که هر چه داریم از آنها است و دلجویی از خانواده این کبوتران خونین بال بر همگان، یک امر مهم به شمار می آید.

 

حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای» نیز در این جلسه گفت: در آستانه دو مناسبت بزرگ یعنی آغاز ماه محرم و همچنین هفته دولت، قرار داریم  که یاد و نام تمام شهدا کارمند به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را باید گرامی داشت.

 

مدیر روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: شهدا با نثار خون خویش، امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند و جامعه، مدیون آنها است.

 

وی تاکید کرد: مهم تر از خون دادن، حفظ اهداف نثار خون است که باید با عمل و عملکرد خویش، صیانت کننده این مهم باشیم.

 

حجت الاسلام کعبه ای بیان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم یک برنامه شاخص به شمار می آید که در سال جاری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال اجرا است.

 

وی تصریح کرد: دیدار با نخبگان، جانبازان و ... در طرح ملی سه شنبه های تکریم، لحاظ شده اما سرکشی از خانواده شهدا در اولویت این طرح، قرار دارد.

 

همچنین پدر شهید«سید سجاد خلیلی» در این مراسم گفت: سجاد در دو مرحله به سوریه، اعزام شد که که در دومین مرحله، جرعه نوش شربت شیرین شهادت گشت.

 

وی با اشاره به اینکه سید سجاد به شرکت در مراسم مذهبی و نماز جماعت تاکید داشت، اظهار کرد: تواضع، دینداری و خوش اخلاقی از مهم ترین ویژگی های این شهید بود.

 

بر اساس این گزارش، مدافع حرم، شهيد «سيد سجاد خليلى» در 15 آذر 1370 در خانواده اى مذهبى و انقلابى در روستای «متکازین» از توابع شهرستان بهشهر استان مازندران، ديده به جهان گشود.

 

وی در حين عملياتى ويژه در منطقه (120)، در درگیری با داعش در جنوب سوریه در 21 فروردین 1395 مفقودالاثر شد و در سال 97، پيكر شهيد به وطن بازگشت.

 

گفتنی است، سه شنبه های تکریم در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال برگزاری است.