کرونا و محرم؛ یادداشت رئوفه معافی نویسنده و عضو کانون یاوران حضرت مهدی(عج) ساری
کرونا و محرم؛ يادداشت رئوفه معافي نويسنده و عضو کانون ياوران حضرت مهدي(عج) ساري

کرونا و محرم؛ یادداشت رئوفه معافی نویسنده و عضو کانون یاوران حضرت مهدی(عج) ساری

«رئوفه معافي»، نويسنده دو کتاب از کانون فرهنگي هنري ياوران حضرت مهدي(عج) ساري درباره کرونا و محرم، يادداشتي را در اختيار پايگاه اطلاع رساني فهما مازندران قرار داد.
شناسه خبر : 15026 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: مدتی است ذهنم جولانگاه واژه ای شده است که باشنیدنش بدن به رعشه می فتد و جان می لرزد و نفس ها در سینه حبس می شود، همان مهمان ناخوانده ای که با آمدنش فاصله هارا سوغات آورد و دور همنشینی ها را به دور از همنشینی تبدیل کرد.

 

همانی که شاید آمد تا تلنگری باشد برای همه برای مردان که غیرت فراموش شده خود را بازیابند تا زنان این سرزمین زخمی نگاه زهرآلود بدچشمان نشوند و برای زنان که خود را نیارایند و همچون محصولات پشت ویترین به نمایش نگذارند و غیرت مردان خود را زیر سوال نبرند.

 

آمد تا شاید تلنگری باشد برای زدودن غبار کینه های فرسوده ای که در خاطرات زندگی انسان ها سنگینی می کند، برای رابطه هایی که تنها نامی از نسبت خانوادگی را به دوش می کشند، آمده تا شاید تلنگری باشد که قدر روزهای خوب باهم بودن را بهتر بدانیم، می دانم که همه ما حسرت آن روزها و آن دقایق شیرین را در دل داریم روزهایی که می شد، دورهم بود اما بهانه های دوری بیشتر رخ می نمود دقایقی که می شد، شیرین زیست اما تلخی رفتارها کاممان را می آزرد حسرت زمانی که....

 

ویروسی که بیشتر از جسم، روح و افکار انسان ها را نشانه رفته است، ویروسی که آمده تا شاید ویروس مخربی راکه مدت ها یا شاید هم سال هاست که هم نشین افکار و اعمالمان شده را درمان کنیم.

 

آری سخن از کروناست همانی که زورش به زور ما آدم ها چربیده و در مقابل غرورمان قد علم کرده و عرض اندام می کند، همانی که خیلی های ما را به خودمان آورده،خیلی های ما را که در مقابل دستورات الهی و سفارشات رسول و دینش ایستادگی کرده ایم.

 

آری کرونا ویروسی است برای جسم و درمانیست برای اعمال ناپسندمان.

 

گفتم کرونا و زحمات و رشادت ها و از جان گذشتگی های افرادی به ذهنم رسید که از آنها به نام مدافعان یاد می شود یکبار دیگر معنای مدافع در جان جامعه نقش پیداکرده این بار به گونه ای دیگر این بار به رنگ و شکلی دیگر. این بار به نام مدافعان سلامت با همان انگیزه با همان تفکر  و با همان نیت سابق که اگر آنها نباشند شاید ما هم....

 

یاحسین! آرام آرام صدای پای قافله ات به گوش می رسد که صحراهای مدینه و حجاز راطی کرده و ذی الحجه رابه شوق رسیدن به محرم کرب و بلا پشت سر می گذاری، اما هزار افسوس که امسال جای خالی عاشقانت در حسینیه ها و هیئت ها می سوزاند، جگر بی قرار محرممان را.

گفتنی است، «رئوفه معافی»، عضو کانون فرهنگی و هنری یاوران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهرستان ساری تاکنون کتاب های «مناجات با قافیه» و «شصت شب با پای دل هم پای زینب» را تالیف و روانه بازار کرده و کتاب «سیره اهل بیت» از این نویسنده دیار علویان در دست اقدام و چاپ، قرار دارد.