گزارشی از کانون‌های فرهنگی هنری مزین به نام و القاب امام اول شیعیان در استان مازندران
گزارشي از کانون‌هاي فرهنگي هنري مزين به نام و القاب امام اول شيعيان در استان مازندران

گزارشی از کانون‌های فرهنگی هنری مزین به نام و القاب امام اول شیعیان در استان مازندران

ارادت مردم ايران اسلامي به ائمه اطهار(ع) و به ويژه حضرت امير(ع) به اندازه‌اي است که اماکن مختلف به ويژه مکان هاي مقدس از جمله مساجد را به نام و القاب آن امام همام نامگذاري مي کنند؛ کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد نيز از اين قاعده مستثني نبوده و در اين بين 29 باب کانون در استان مازندران به نام و القاب آن حضرت مزين شده است.
شناسه خبر : 14464 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما » از استان مازندران؛ علاقه ویژه ارادتمندان به مولای متقیان امیر المومنین علی بن ابیطالب و ائمه معصومین (ع) موجب شده مردم برنامه های مختلفی را در این ایام برگزار کنند.

 

بر پایه این گزارش، گرچه ویروس منحوس کرونا  در ایران اسلامی و مازندران بر مردم ولایت‌مدار علویان مازندران سایه افکنده اما با آمدن عید سعید قربان که آغاز گر دهه ولایت و امامت می باشد عاشقان به اهل بیت لحظه ای درنگ نکرده و با بر گزاری جشن های متعدد  چه در فضای مجازی و یا در مساجد و اماکن مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی، ارادت قلبی خود را به اهل بیت (ع) نشان می دهند.

 

 از برنامه های این ایام که در حال برگزاری  است می توان به سهیم شدن مردم در ثواب قربانی روز عید قربان، تهیه و توزیع کمکهای معیشتی در طرح احسان و همدلی، آذین بندی سردرب منازل، خیابان و مساجد، برگزاری ایستگاه های نقاشی با موضوع غدیر، نذر صلوات برای سلامتی امام زمان و بیماران کرونایی، برگزاری مسابقه اذان، بیان فضیلت غدیر به روش های مختلف، راه اندازی کاروان شادی غدیریه ،برپاییه مسابقه غدیر شناسی . برپایی سفره سادات علوی و جشن های ویزه ولادت امام هادی (ع) و شب و روز عید سعید غدیر  اشاره کرد .

 

اما در این مجال خالی از لطف نخواهد بود تا گزارشی از کانون های فرهنگی هنری که در سطح استان مازندران مزین به نام و القاب حضرت امیر(ع) هستند ارایه کنیم؛ از میان 1173 باب کانون فرهنگی هنری در این استان، 7 باب به نام امام علی (ع)، 9 باب کانون به نام امیرالمومنین، 3باب  به نام علی بن ابیطالب، 3 باب به نام غدیر، 4باب به نام الغدیر و 2 باب به نام امام هادی(ع) و یک باب  به نام امام علی النقی، مزین شده اند.

 

همچنین در میان مساجد این استان، بیش از 30مسجد به نام  امام علی (ع) ،علی بن ابیطالب، الغدیر و امام هادی (ع) و امام علی النقی (ع) مزین شده اس .