برگزاری جشن عید قربان در کانون‌های (فهما) مازندران
برگزاري جشن عيد قربان در کانون‌هاي (فهما) مازندران

برگزاری جشن عید قربان در کانون‌های (فهما) مازندران

حجت الاسلام عليخاني از برگزاري جشن عيد قربان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران با رعايت پروتکل هاي بهداشتي خبر داد و گفت: برخي از اين مراکز با پخش گوشت نذري بين نيازمندان و آسيب ديدگان از کوويد 19، لبخندي بر لبان آنها مي‌نشانند.
شناسه خبر : 14048 تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۳۱

حجت الاسلام «محمود علیخانی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: جشن عید قربان، جشن بندگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به همراه تبیین اهداف این عید و نماز عید قربان، صورت می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: عید قربان در حقیت گذشتن از منیت ها جهت انس و الفت بیشتر با پرودگار متعال است.

 

وی ابراز کرد: برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با پخش گوشت عید قربان بین نیازمندان، اقدام می کنند تا در این روزها، یاری رسان افرادی باشد که از کووید 19 آسیب دیده اند و این گوشت های نذری، لبخند شادی بر لبان آنها می نشانند.

 

حجت الاسلام علیخانی به دعای پرفیض دعای عرفه اشاره کرد و افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، پنچشنبه (9 مرداد) همزمان با فرارسیدن نهم ذی الحجه با حضور در مساجد و زمزمه دعای حضرت سیدالشهدا(علیه اسلام) به راز و نیاز با خدای یکتا می پردازند.

 

وی بیان کرد: زمزمه دعای عرفه، ورود به عید قربان که از قرب به معنای گذشتن از همه چیز و تسلیم محض در برابر پرودرگار عالَمیان است.