ائمه جماعات و اعضای کانون‌های (فهما) نقش مهمی در ترویج فرهنگ ازدواج دارند
ائمه جماعات و اعضاي کانون‌هاي (فهما) نقش مهمي در ترويج فرهنگ ازدواج دارند

ائمه جماعات و اعضای کانون‌های (فهما) نقش مهمی در ترویج فرهنگ ازدواج دارند

کانون‌هاي (فهما) به ويژه ائمه جماعت اين مراکز، نقش تاثيرگذاري در ترويج ازدواج و تشکيل زندگي مشترک بر عهده دارند، در راستاي تحقق اين مهم برگزاري نشست‌هايي با محور سبک زندگي اسلامي تاثير به سزايي دارد.
شناسه خبر : 13661 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: اول ذی الحجه مصادف با چهارشنبه (1 مرداد) سال جاری به سالروز امام علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و روز ازدواج، نامگذاری شده است.

 

نامگذاری ها در تقویم، تلنگر و بیدارباشی برای همگان است که درباره دلایل و اهداف آن به خوبی، تامل و تدبر کنند.

 

خانواده، نخستین و مهم ترین رکن هر جامعه به شمار می آید و در حقیقت، زیربنای جامعه را می سازد.

 

ازدواج که در دین اسلام به آن، تاکید شده است باید بیش از پیش، مورد توجه و اهتمام باشد تا جوانان به سمت آن، روی آورند و از این مهم، گریزان نباشند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه امامان جماعت این مراکز، نقش مهمی در ترویج ازدواج و تشکیل خانواده مشترک بر عهده دارند.  

 

کم نیستد، جوانانی که باتوجه به هزینه های ازدواج، خواهان تشکیل زندگی ساده و بدون آلایش هستند و در این میان هم خانواده پسر و همچنین خانواده دختر باید یاری رسان در این امر مقدس باشند.

 

چشم پوشی از جهیزیه های سنگین از سوی داماد و خانواده پسر و انتظار نداشتن برگزاری مجلس عروسی و امکانات زندگی بالا از سوی عروس و خانواده دختر، راه خوبی برای تشکیل زندگی مشترک در زیر یک سقف است.

 

اطلاع رسانی صحیح درباره چگونگی انتخاب همسر مناسب و دوام ازدواج به ویژه در زمان حاضر از امامان جماعت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، انتظار می رود.

 

تبیین موشکافانه و توجه به ذائقه جوانان نسبت به زندگی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را امامان جماعت کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند به خوبی انجام دهند.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به برگزاری نشست های سبک زندگی و اینگونه موارد می تواند جهت ترویج زندگی آسان، کمک رسان شایسته ای باشد.

 

امامان جماعت و اعضای کانون های (فهما) با توجه به احاطه بیشتر در محیط و محله ای که قرار گرفتند بدون تردید در آشنایی دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند و همچنین تشکیل زندگی مشترک سرشار از مهر و همدلی، وظیفه مهمی دارند.

 

به اینگونه است که نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه های مختلف به منصه ظهور می رسد و همگان به وظایف سنگین این مراکز، آشنایی می یابند.