برگزاری سوگواری در کانون‌های (فهما) ملقب به نام امام جواد(ع) در استان مازندران
برگزاري سوگواري در کانون‌هاي (فهما) ملقب به نام امام جواد(ع) در استان مازندران

برگزاری سوگواری در کانون‌های (فهما) ملقب به نام امام جواد(ع) در استان مازندران

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران مزين به امام جواد(ع) با رعايت پروتکل هاي بهداشتي همزمان با سالروز شهادت آن امام همام به سوگ مي نشينند.
شناسه خبر : 13541 تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: 29 ذی القعده مصادف با سه شنبه (31 تیر) سال جاری، سالروز شهادت امام نهم شیعیان، حضرت محمد تقی(علیه السلام)، فرزند و جگر گوشه امام رضا(علیه السلام) است که به جهت بخشش و جود بسیارش به جواد، ملقب گشت.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران که به نام امام جواد(ع) مزین شدند، با رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان با سالروز شهادت آن امام همام همانند کانون های فرهنگی هنری استان های دیگر به سوگ می نشینند و یاد و نام آن حضرت را گرامی می دارند.

 

بر اساس این گزارش، کانون های فرهنگی و هنری دیار علویان که نام یا لقب آن امام همام را دارند همانند کانون های دیگر این دیار با مداحی، سخنرانی و برنامه های مجازی علاوه بر نشان دادن عشق و ارادت خویش به آن امام همام بر ادامه اهداف آن حضرت، تاکید می کنند.

 

این گزارش می افزاید: پنج کانون فرهنگی هنری مزین به نام امام جواد در شهرستان های تنکابن، بابلسر، نکا، بابل و گلوگاه ، یک کانون فرهنگی و هنری به نام امام محمد تقی در شهرستان تنکابن و شش کانون فرهنگی هنری مزین به جوادالائمه در شهرستان های قائمشهر، جویبار، نوشهر، رامسر و دو کانون در بهشهر در مجموع 12 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان مازندران هستند.

 

گفتنی است، 1173 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران، وجود دارند که در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و هنری فعالیت دارند.