آغاز برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان مازندران
آغاز برگزاري طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان مازندران

آغاز برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان مازندران

حجت الاسلام عليخاني از اجراي طرح سه شنبه هاي تکريم در مازندران با استفاده از ظرفيت ‌هاي خودجوش و توجه به اقتضائات محلي با محوريت مسجد زير نظر امام جماعت خبر داد.
شناسه خبر : 13362 تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۰

حجت الاسلام «محمود علیخانی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از ظرفیت ‌های خودجوش و توجه به اقتضائات محلی با محوریت مسجد زیر نظر امام جماعت، اجرا می شود که از دو هفته گذشته با دیدار و گفت و گو با چند خانواده معظم و معزز شهدا، آغاز شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله را از اهداف برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برشمرد.

 

وی اظهار کرد: گروه ‌های هدف این طرح، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در مرحله نخست در راستای پاسداشت سالگرد دفاع مقدس و معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجد محور و گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی در مرحله بعد هستند.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در عصر یا غروب سه شنبه ها به دیدار خانواده شهدا می روند و پای صحبت خانواده این وصال یافتگان به یار می نشینند.

 

این مسئول با بیان اینکه تکریم موجب ترغیب اهالی محله و نخبگان جهت حضور پررنگ در مسجد می‌شود، افزود: سه شنبه های تکریم به همدلی بیشتر اهالی محله با محوریت مسجد، کمک زیادی می کند.

 

وی ابراز کرد: شهدا بدون تردید از ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام حسین(علیه السلام)، الگوبرداری کردند و خانواده های آنها، صبر حضرت زینب(سلام الله علیها) را سرمشق خویش، قرار دادند بنابراین نهادینه کردن فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه امروز بین تمام اقشار جامعه، ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی گفت: جوانان و نوجوانان که آینده سازان جامعه هستند را می توان با اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با اهداف شهدا، آشنا کرد و به اینگونه، آینده جامعه اسلامی ایران در برابر هجمه های مختلف، بیمه می شود.