لزوم سپردن بخشی از مسئولیت ها در مساجد به دانش آموزان
لزوم سپردن بخشي از مسئوليت ها در مساجد به دانش آموزان

لزوم سپردن بخشی از مسئولیت ها در مساجد به دانش آموزان

حجت الاسلام عليخاني بر لزوم سپردن بخشي از مسئوليت ها در مساجد به دانش آموزان تاکيد کرد و گفت: 45 درصد اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران، دانش آموز هستند.
شناسه خبر : 13222 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان مازندران: مدیر  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، امروز یکشنبه 22 تیر با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

 

حجت الاسلام «محمود علیخانی» در این دیدار طی سخنانی گفت: دغدغه دانش آموزان، دغدغه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است و سرمایه گذاری برای آنها، بسیار مهم و اساسی، محسوب می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس و کرونا، اظهار کرد: دانش آموزان در تمام این موارد به خوبی، وارد میدان عمل شدند و شاهد ورود تاثیرگذار آنها در این موضوعات بودیم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را دانش آموزان تشکیل می دهند  که جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ضدعفونی کردن محلات، خیابان ها اقدامات قابل تقدیری را به منصه ظهور گذاشتند.

 

حجت الاسلام علیخانی افزود: تمرکز بر اعتقادات دینی یکی از راه هایی است که در پرورش می توان از آن، بهره گرفت و تناقض و مشکل دانش آموزان در سطح جامعه به خاطر ناسازگاری حرف و عمل است.

 

وی اظهار کرد: دانش آموزانی که از همان اوایل کودکی و نوجوانی خویش، وارد مسجد می شوند و با این محیط، انس و الفت می گیرند در بزرگسالی، موفق خواهند بود و این موفقیت در خانواده و جامعه نیز تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: اداره مساجد به صورت سنتنی در حال حاضر، جواب نمی دهد و یکی از راه های سبک زندگی موفق، تغییر در مسجد و سپردن بخشی از وظایف و مسئولیت ها در این خانه های خدا بر زمین به عهده دانش آموزان است.

 

وی بر ارتباط مسجد و مدرسه تاکید کرد و افزود: در مساجد از مدیر، معلم و دانش آموز استفاده شود و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد از معلم های مدارس و همچنین هیئت امنای مساجد از دانش آموزان باشند.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: در اردوهای دانش آموزی که دو طرفه و بین مدیر و معلم و همچنین دانش آموز است، امام جماعت محل نیز در این اردوها، حاضر باشد.

 

وی گفت: در مراسم صبحگاهی و مناسبت های ملی و مذهبی در مدارس، امامان جماعت مساجد نیز شرکت داشته باشند و همچنین رویکرد سنتی هیئت امنا و دست اندرکاران نسبت به نوجوانان، تغییر یابد و دانش آموزان در مساجد، ورود یابند و چنین مساجدی در آینده، موفق عمل خواهند کرد و خروجی های تاثیرگذار دارند.

 

این مسئول اظهار کرد: 120 هزار نفر، عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران هستند که در سامانه فهما، ثبت نام کردند که از این تعداد، حدود 45 درصد آنها از دانش آموزان هستند.

 

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: مازندران مجری مسابقه مدهامتان در سال جاری است که رویکرد مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در سال جاری به قرآن و عترت است.

 

وی ابراز کرد: مخاطب اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد، نوجوانان هستند و این گروه سنی، مخاطب آموزش و پرورش و هدف مشترک این دو نهاد به شمار می آیند.

 

کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران نیز در این دیدار به ارائه فعالیت های این ستاد و نقاط مشترک همکاری متقابل پرداختند.