اهتمام امام جماعت کانون فرهنگی هنری شهید گمنام نکا به تالیف کتاب برای کودکان
اهتمام امام جماعت کانون فرهنگي هنري شهيد گمنام نکا به تاليف کتاب براي کودکان

اهتمام امام جماعت کانون فرهنگی هنری شهید گمنام نکا به تالیف کتاب برای کودکان

امام جماعت کانون فرهنگي هنري شهيد گمنام مسجد جامع بهزاد کلا نکا که تاليف 4 کتاب براي کودکان را در کارنامه خويش دارد بر تربيت درست فرزند از کودکي، تاکيد کرد.
شناسه خبر : 13125 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۹

حجت الاسلام «صادق طالبی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: 7 ترجمه و بیش از ۵۰ تالیف دارد که 4 کتاب با عنوان «حجاب برای دختران ابتدایی«، »حاجی کوچولوی کربلا» درباره حضرت علی اصغر، «آموزش قرآن» با شعر و داستان  و «پرسش و پاسخ کودکانه» شامل 382 سوال دانش آموزان ابتدایی که پرسش و جواب آنها به صورت کتاب، چاپ شده است.   

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری شهید گمنام مسجد جامع بهزاد کلا نکا اظهار کرد: کودک همانند نهال است که هر طور کاشته شود در بزرگسالی، ثمر می دهد و همچون خمیری که به هر شکل در می آید.

 

وی بیان کرد: کودکان و نونهالان از لحاظ تربیتی، شکل پذیری زیادی دارند و همانطور که تحت تاثیر فیلم قرار می گیرند از کتاب نیز درس زندگی، می آموزند بنابرین باید برای تربیت فرزندان بیش از پیش، کار شود.

 

حجت الاسلام طالبی ابراز کرد: نقاشی می تواند اثرات منفی و مثبت بر کودکان داشته باشد که در بزرگسالی، شاهد تاثیرات آن خواهیم بود و به اینگونه است که تربیت کودک، خروجی خود را در بزرگسالی برای جامعه به نمایش می گذارد.

 

وی گفت: رهبران دینی نظیر امام حسین(علیه السلام) بر تربیت فرزند از همان اوان کودکی، تاکید بسیار داشتند تا آنجا که آن امام همام، برای آموزش یک کلمه «بسم الله» به حضرت علی اکبر، بسیار خوشحال شد و استاد فرزندش را مورد تشویق قرار داد.

 

این مولف مازندرانی اظهار کرد: در کشوری نظیر سوئیس، مجوز برای هر قشر و ساخت فیلم داده می شود جز کودکان چرا که بر این باور هستند با تربیت خوب کودک از همان اوایل رشد، شاهد کمتر به بیراهه رفتن آنها در بزرگسالی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام طالبی با اشاره به اینکه غرب به تربیت کودک اهمیت می دهد، تاکید کرد: کشورهای اسلامی نظیر ایران با داشتن پیامبری همچون حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) که بر تربیت فرزند از کودکی، تاکید بسیار دارند باید به چگونگی این روند مهم، عنایت ویژه داشته باشند.