بزرگداشت دهه کرامت بیانگر جاری بودن فرهنگ اهل بیت است
بزرگداشت دهه کرامت بيانگر جاري بودن فرهنگ اهل بيت است

بزرگداشت دهه کرامت بیانگر جاری بودن فرهنگ اهل بیت است

حجت الاسلام مشايخ گفت: بزرگداشت دهه کرامت بيانگر جاري و زنده بودن بودن فرهنگ اهل بيت (عليهم السلام) در کشور جهوري اسلامي ايران است
شناسه خبر : 12857 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۲۱

حجت الاسلام «محمود مشایخ» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران گفت: بزرگداشت دهه کرامت بیانگر جاری و زنده بودن بودن فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) در کشور جهوری اسلامی ایران است که به فضل الهی، این فرهنگ هر روز، بالنده و پویا تر می شود.

 

 امام جمعه نوشهر با اشاره به فرموده امام صادق(علیه السلام) که «رحمت خدا بر کسی که فرهنگ ما را زنده کند»، افزود: گرامیداشت دهه کرامت بر آشنایی سیره و سبک اهل بیت(علیهم السلام) و در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ آن بزرگواران، صورت می گیرد.

 

وی درباره برنامه های دهه کرامت در شهرستان نوشهر، اظهار کرد: تلاش و هماهنگی با خادمیان حضرت امام رضا(علیه السلام) و خیرین در طول چند سال اخیر، موجب شده تا اشخاصی که تاکنون به پابوسی بارگاه آن امام همام مشرف نشدند، مقدمات سفر آنها به این سفر معنوی فراهم شود.

 

حجت الاسلام مشایخ بیان کرد: تهیه جهیزیه برای نوعروسان که از تمکن مالی چندان خوبی، برخوردار نبودند و قربانی گوسفند جهت پخش بین نیازمندان از فعالیت های دیگر به مناسبت دهه کرامت در شهرستان نوشهر است.

 

وی ابراز کرد: برپایی جشن تکلیف دختران برای خانواده های بی بضاعت با اهدای جوائز و برگزاری مراسم معنوی باشکوه به برکت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر و دهه کرامت از فعالیت های دیگر در شهرستان نوشهر در این دهه به شمار می آید.

 

حجت الاسلام مشایخ گفت: گرامیداشت حضرت معصومه(سلام الله علیها)، شاهچراغ و امام رضا(علیه السلام) با نصب پرچم، بنر و چراغانی مساجد و محلات و تبلیغات صامت، دل ها را نورانی و چشم ها را روشن می کند.

 

وی اظهار کرد: بازگویی فضایل بزرگواران دهه کرامت و فعالیت های خادمیاران رضوی در نماز جمعه از برنامه های دیگر به مناسبت دهه کرامت در شهرستان نوشهر، محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام مشایخ بیان کرد: با توجه به ویروس کرونا، برنامه های دهه کرامت در شهرستان نوشهر با تبلیغات صامت و عملی با هماهنگی صدا و سیما و ارائه مقالات در مطبوعات، انجام می شود چرا که بر اعتقاد هستیم با بسته شدن دری، درهای دیگر جهت ادامه کار در این دهه، باز شد.

 

وی ابراز کرد: با بهره گیری از فضای مجازی باید تبلیغات خویش را از این فضا در دهه کرامت، انجام داد و هر کار ابتکاری که منافاتی با دهه کرامت ندارد به صورت تاثیرگذار در این دهه با اهتمام ویژه، انجام شود.

 

حجت الاسلام مشایخ با تاکید بر اینکه در سطح مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش از انجام کارهای فرهنگی غفلت نشود، گفت: پخش کلیپ، مداحی و اهدای جوائز به همراه سخنرانی های کوتاه و فاخر می تواند در دهه کرامت، اثرگذار باشد.

 

وی بر تبیین و توضیح بیشتر نام و فعالیت های احمد بن موسی در جامعه تاکید کرد.