دهه کرامت بهترین فرصت برای رسیدن به تکریم اکتسابی است
دهه کرامت بهترين فرصت براي رسيدن به تکريم اکتسابي است

دهه کرامت بهترین فرصت برای رسیدن به تکریم اکتسابی است

حجت الاسلام يوسفي گفت: برقراري انس و الفت با دهه کرامت، درسي است که به تکريم ذاتي و تکريم اکتسابي اشاره دارد و اين دهه بهترين فرصت براي رسيدن به تکريم اکتسابي است.
شناسه خبر : 12777 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۲۴

حجت الاسلام «محمدباقر یوسفی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران گفت: دهه کرامت با ولادت آسمانی حضرت معصومه (سلام الله علیها) شروع شده و در روز جمعه پیش رو با ولادت عرشی ثامن الحجج(علیه السلام) پایان می یابد.

 

امام جمعه سیمرغ اظهار کرد: برقراری انس و الفت با دهه کرامت، درسی است که به تکریم ذاتی و تکریم اکتسابی اشاره دارد که تکریم ذاتی برای تمام انسان ها است و ما، نقشی در آن نداریم اما در تکریم اکتسابی باید انسان، تلاش کند تا به مقصد و انسانیت انسان برسد و دهه کرامت بهترین فرصت برای رسیدن به این مهم است.

 

وی بیان کرد: اطاعت از ولی معصوم و در این زمان، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را باید سرلوحه قرار داد وغفلتی در این مهم، صورت نگیرد چرا که اطاعت از ولی امر، ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام یوسفی با تاکید بر اینکه از زندگی حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حضرت امام رضا(علیه السلام) باید درس گرفت، ابراز کرد: درس خشوع و خضوع و مطیع بودن در برابر خدا، عدم کینه نفسانی و گذشت و اطاعت عملی و همچنین مقاومت در برابر مشکلات و صبر و شکیبایی با به کارگیری حکمت و خرد، سه درس مهم از ثامن الحجج (علیه السلام) است که با هوشیاری بسیارو صبوری توانست در برابر مامون، بایستد و سربلند در اطاعت از رهنمودهای خدا باشد.

 

وی گفت: حضور خدام امام رضا(علیه السلام) در جمع خادمیاران رضوی شهرستان سیمرغ و در جمع مردم این شهرستان در قالب «زیر سایه سار آفتاب»، افتتاح چند ساختمان که در سیل اخیر سیمرغ بسیار آسیب دیدند و همچنین دیدار با بیماران از جمله فعالیت ها و برنامه های این خدام در این شهرستان به مناسبت دهه کرامت بود.

 

حجت الاسلام یوسفی اظهار کرد: برپایی جشن ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) با حضور خادمیاران رضوی در یکی از مساجد شهرستان سیمرغ و همکاری نهادهایی نظیر بسیج از برنامه های دیگر در شهرستان سیمرغ به مناسبت دهه کرامت، محسوب می شود.