مولودهای دهه کرامت الگوی انسان طالب کرامت و وقار انسانی هستند
مولودهاي دهه کرامت الگوي انسان طالب کرامت و وقار انساني هستند

مولودهای دهه کرامت الگوی انسان طالب کرامت و وقار انسانی هستند

آيت الله معلمي با اشاره به اينکه حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، الگوي انسان طالب کرامت، شخصيت و وقار انساني است بر لزوم شناخت و به کارگيري منش آن دو بزرگوار تاکيد کرد.
شناسه خبر : 12637 تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۰

 

آیت الله «علی معلمی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران گفت: دهه کرامت از سالروز ولادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تا سالروز ولادت برادر گرامی این بانوی بزرگوار، امام هشتم علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) در یازدهم ذی القعده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هر انسان طالب کرامت، شخصیت و وقار انسانی در دهه کرامت،  الگوی خویش را از این دو شخصیت بزرگ یعنی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام)، جستجو می کند.

 

وی بیان کرد: خدای رحمان، اولیای الهی را الگوی سایر بندگان، قرار داده که در روش و منش فاخر انسانی، جامعه از این شخصیت های برجسته و متعالی، درس آموزی داشته باشد.

 

آیت الله معلمی ابراز کرد: زندگی فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برای همه زنان به ویژه برای تمامی دختران، الگوی ارزشمند و مناسبی از عفاف وحجاب، اعتقاد به خدا، توکل به خدای رحمان، استقامت و پایداری در مسیر دینداری، نرهاسیدن از دشمن و جای خالی نکردن از ملامت دوستان است که در پایندی به دین خدا از ملامت ملامت کنندگان، بیم و هراس نخواهند داشت.

 

امام جمعه قائمشهر گفت: همانگونه که حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برای زنان الگوی ارزشمندی است، زندگی سراسر نور امام هشتم برای مردان در طول تاریخ، الگوی زیبا و ارزشمند به شمار می آید.

 

لزوم شناخت و به کارگیری منش حضرت فاطمه معصومه(س) و ثامن الحجج(ع)

وی اظهار کرد: بر شناخت و به کارگیری منش حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و ثامن الحجج(علیه السلام) در خانه و خانواده و چگونگی برخورد با حاکمان قلدر تاکید کرد و افزود: تمام این موارد مهم جهت تعالی فرد و جامعه است و فرد است که جامعه را شکل می دهد آنگونه که الگوی شخصیت انسانی است.

 

آیت الله معلمی ضمن گرامیداشت دهه کرامت، بیان کرد: دهه کرامت به عنوان فرصتی برای بازخوانی و بازشناسی رفتار و سیره عملی دو مولود این دهه است که با انجام این مهم، می توان به امیدآفرینی در جامعه کمک کرد.