ضرورت تقویت امید در دهه کرامت/کانون های فرهنگی و هنری مساجد بازوان ایجاد روحیه نشاط هستند
ضرورت تقويت اميد در دهه کرامت/کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد بازوان ايجاد روحيه نشاط هستند

ضرورت تقویت امید در دهه کرامت/کانون های فرهنگی و هنری مساجد بازوان ایجاد روحیه نشاط هستند

رجبي با تاکيد بر ضرورت تقويت اميد در دهه کرامت و انگيزه مردم براي داشتن زندگي بهتر از کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد به عنوان بازوان موثر ايجاد روحيه نشاط بين مردم ياد کرد.
شناسه خبر : 12624 تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۲۸

 

«عباس رجبی»، در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران گفت: دهه کرامت به دلیل وجود دو اتفاق بسیار مهم برای شیعه به ویژه برای مردم ایران که میزبان دو نور تابناک هستند دارای اهمیت فراوان است.

 

ضرورت نگاه به تقویت امید و انگیزه مردم برای زندگی بهتر

شهردار ساری افزود: میلاد سراسر نور معصومه(سلام الله علیها) و ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) که در ابتدا و انتهای این دهه مبارک است، بیانگر ضرورت تقویت روحیه نشاط و شادابی برای همه مردم بوده و بزرگداشت این دهه بیانگر توجه ویژه ما ایرانی ها به داشته های ارزشمندمان و ضرورت نگاه به تقویت امید و انگیزه مردم برای داشتن زندگی بهتر است.

 

رجبی اظهار کرد: بدون تردید جامعه که شادی و نشاط را آموخته باشد و در آن آمیخته باشد، انگیزه های بسیار بهتری برای رشد، توسعه و تعالی در هر زمینه‌ای را داشته و روزهای بهتری را برای زندگی مردمش می سازد.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد بازوان موثر ایجاد روحیه نشاط

وی بیان کرد:  کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اهالی مسجدهای محلی به عنوان بازوان موثر ایجاد روحیه نشاط بین مردم می‌توانند نقش های مهمی را در روزهای دهه کرامت ایفا نمایند.

 

رجبی تصریح کرد: به دلیل شرایط بیماری کرونا باید راه‌حل‌های جایگزین را مدنظر قرار داد به عنوان مثال، فعالیت های بیشتر در فضاهای مجازی، محتوا سازی مناسب در شبکه‌های اجتماعی، ساخت و تولید کلیپ های شاد و مفهومی برای انتشار در نرم افزارهای پیام رسان، برنامه های شاد میدانی بدون حضور و تجمع مردم در محیط های خاص و معین، راه اندازی کارناوال های صوتی برای حضور در محلات در ایام دهه کرامت و برنامه های این چنینی می‌تواند، مدنظر قرار گیرد.

 

دهه کرامت یکی از بهترین زمان ها برای تمرین بندگی خدا و همدلی بین مردم است

وی ابراز کرد: دهه کرامت یکی از بهترین زمان ها برای تمرین بندگی خدا و همدلی بین مردم است چرا که الگوهای این دهه یعنی حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(علیه السلام)، نمونه و مثال عینی بندگانی هستند که چیزی جز اطاعت از فرامین الهی و جلب رضای خدا و هدایت مردم مدنظرشان نبوده است.

 

وحدت کلمه و یکرنگ بودن و همدل بودن با یکدیگر مورد توجه باشد

رجبی با تاکید بر تمرین همدلی، گفت: ارتباطات خاص بین این خواهر و برادر یعنی کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) و ثامن الحجج(علیه السلام)به ما می‌آموزد که برای همدل بودن باید هر سختی و مسئله‌ای را که لازم است هم تحمل کرد و هم در شرایطی آن را نادیده انگاشت و فقط وحدت کلمه و یکرنگ بودن و همدل بودن با یکدیگر را مدنظر قرار دهیم.

 

وی، تولید محتوا و تهیه کلیپ در فضای مجازی در وصف زندگی و شخصیت والای حضرت معصومه(سلام الله علیها)، برگزاری مسابقه در فضای مجازی ویژه دختران شهرمان، در قالب ادامه متن:"من یک دخترم؛خدا مرا آفرید تا..." و اهدای جوائز، تجلیل از دختران نمونه شاغل در سازمان ها و مناطق شهرداری ساری، تولید محتوا در وصف مقام والای امام رضا(علیه السلام) در فضای مجازی از برنامه های دهه کرامت شهرداری ساری برشمرد.

 

رجبی، برگزاری جشن میلاد امام رضا(علیه السلام) در فضای آزاد مقابل بوستان ولایت در قالب برپایی غرفه هایی مانند خوشنویسی، عرضه محصولات فرهنگی، توزیع نذورات متبرک آستان قدس رضوی، عکاسی از شهروندان با پس زمینه حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام) و پخش کلیپ هایی با مضمون میلاد حضرت، نمایشگاه کتاب با موضوع دهه کرامت و زندگی و سیره امام رضا (علیه السلام) با همکاری انتشارات به نشر آستان قدس رضوی از برنامه های دیگر دهه کرامت شهرداری ساری اعلام کرد.