بهره گیری از زیارت نامه حضرت معصومه(س) در زندگی لحاظ شود
بهره گيري از زيارت نامه حضرت معصومه(س) در زندگي لحاظ شود

بهره گیری از زیارت نامه حضرت معصومه(س) در زندگی لحاظ شود

مدير کانون فرهنگي هنري عترت ياسين ساري بر لزوم بهره گيري از زيارت نامه حضرت معصومه(س) و بکارگيري آن در زندگي تاکيد کرد و گفت: توجه به محتواي برنامه ها در دهه کرامت، ضروري است.
شناسه خبر : 12500 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران؛ حجت الاسلام «اسماعیل کعبه ای» در جمع قاریان کانون فرهنگی هنری عترت یاسین مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ساری به مناسبت دهه کرامت گفت: دهه کرامت با ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، آغاز می شود که بیانگر اهمیت این بانوی همام است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عترت یاسین مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پنبه چوله ساری اظهار کرد: شناخت درباره حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، بسیار است اما آن حضرت باید با دید و توجهی ویژه مورد شناخت، قرار گیرد.

 

حجت الاسلام کعبه ای بیان کرد: حضرت معصومه (سلام الله علیها) فقط دختر موسی بن جعفر(علیه السلام)، خواهر امام رضا(علیه السلام) و عمه جوادالائمه(علیه السلام) نیست بلکه بالاتر از این موارد است که به ظاهر، مشاهده می شود.

 

وی ابراز کرد: حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) به خاطر علاقه خویش به حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، نام دخترش را فاطمه نامید و سپس به دلایلی معصومه نیز به این اسم، اضافه شد.

 

حجت الاسلام کعبه ای گفت: شهر مقدس قم، افتخار میزبانی از حضرت معصومه (سلام الله علیها) و بارگاه مطهر آن حضرت را دارد.

 

وی اظهار کرد: بزرگان دین بر زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) در قم، تاکید بسیار دارند و واجب بودن بهشت را بر شخصی که بارگاه آن بانوی همام را زیارت کند را مورد تاکید قرار دادند.

 

حجت الاسلام کعبه ای بیان کرد: برای خدا، حرمی است که به معنای حریم بکارگیری می شود و وارد شدن به این حریم باید با اجازه خدا و لباس مخصوص باشد که شهر مقدس قم، چنین جایگاهی دارد.

 

توجه به محتوای برنامه ها در دهه کرامت

وی ابراز کرد: برگزاری فعالیت در دهه کرامت باید مورد توجه همگان باشد اما به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه ها در فضای مجازی، صورت می گیرد اما توجه به محتوای این برنامه ها، ضرورت دارد.

 

لزوم بهره گیری از زیارت نامه حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام کعبه ای گفت: حضرت معصومه(سلام الله علیها)، زیارت نامه ای دارد که در آن، موارد ارزشمند و تاثیرگذاری وجود دارد که بهره گیری از زیارت نامه آن حضرت و بکارگیری آن در زندگی باید مورد توجه ویژه باشد.

 

وی اظهار کرد: ارزش گذاری به حضرت معصومه(سلام اله علیها) در نامگذاری سالروز ولادت آن کریمه اهل بیت(علیهم السلام) به روز دختر، مشخص می شود که باید نسبت به آن بانوی بزرگوار و دختران با نگاه و جلوه ای ویژه، نگریسته شود.