منش موالید دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد
منش مواليد دهه کرامت مورد توجه قرار گيرد

منش موالید دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد

رجبي گفت: منش و اهداف مواليد دهه کرامت يعني حضرت معصومه و حضرت امام رضا، مورد توجه قرار گيرد و در زندگي به کارگيري شود.
شناسه خبر : 12463 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

«علی رجبی»  در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران ضمن تبریک دهه کرامت گفت: تمام مسلمانان جهان و خصوصا شیعیان جهان و ایران، علاقه خاصی به دهه کرامت و موالدی این دهه یعنی حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حضرت امام رضا(علیه السلام) دارند.

 

پایه و اساس کرامت به دینداری و به حق گفتن است

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اظهار کرد: پایه و اساس کرامت فقط به بخشش و کرم نیست  بلکه به دینداری و به حق گفتن است.

 

وی بیان کرد: فرزندان بزرگوار امام هفتم یعنی حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام)، الگوی کرامت و دینداری هستند.

 

رجبی ابراز کرد: حضرت معصومه (سلام الله علیها) مانند عمه سادات خویش حضرت زینب (سلام الله علیها) در راه ولایت از مدینه فقط برای ولایت و کنار ولایت بودن، حرکت کرد و در این راستا مردم بسیاری را دعوت کرد و در برابر تمام سختی ها و ظلم ها با رفتار و کلامش، ایستاد و مقاومت کرد.

 

وی به شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: بر اساس حدیث امام رضا (علیه السلام) که هرکس حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) را با اخلاص زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود و از نگاه دوم اینکه امام رضا (علیه السلام) پایه و اساس اینکه اگر در مدینه می ماند چه بسا که در آن مکان به شهادت می رسید اما حرکت کرد و آمد  و در برابر مامون، یستادگی کرد و مردم را نسبت به بدی ها و ظلم های مامون، آگاه کرد و حتی سلسله مامون پس از شهادت امام رضا (علیه السلام) رو به سرنگونی رفت.

 

بحث کرامت، بحث دینداری و در برابر ظلم ایستادن  است

رجبی اظهار کرد: بحث کرامت، بحث دینداری و در برابر ظلم ایستادن  است و امروز می بینیم که نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین مردم به کرامت، نگاه و توجه ویژه ای دارند.

 

وی بیان کرد: امام رضا(علیه اسلام)، جمع اضداد داشتند و در برابر ظلم، مقاومت می کنند اما در سمت دیگر به مستمندان در خیابان‌ها و بازار به مردم، کمک می کند و ضامن آهو می شود و این به معنای جمع اضداد است.

 

رجبی ابراز کرد: حضرت امام علی(علیه السلام) نیز در برابر دشمنان تا پای جان می ایستاد و هنگام نماز و در برابر خدا چنان با خضوع و خشوع بود که متوجه از درآوردن تیر نشد که این امر بیانگر مهربانی و رافت و همچنین دستگیری از مستمندان و مقاومت در برابر ظالمان است.

 

وی گفت: دهه کرامت را باید در طول سال داشته باشیم و ارج  نهادن آن در طول سال باید تداوم داشته باشد.

 

رجبی اظهار کرد: بر اساس کرامت و دینداری مردم، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این دوره از بیماری کرونا، طرح کمک مومنانه را مطرح می کنند و سه تا چهار دوره، مردم با دیدگاه کرامت و نگاه مومنانه و نور الهی به یاری نیازمندان شتافتند. 

 

 وی بیان کرد: ما باید حرکت دهه کرامت را پررنگ تر کنیم و اهداف دهه کرامت و رفتار  و منش حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حضرت امام رضا( علیه السلام) را در جامعه، تسری دهیم.

 

رجبی ابراز کرد:  مردم را از طریق دهه کرامت و دهه غدیر به سمت دینداری و صداقت بیشتر، سوق دهیم به ویژه درباره اشاعه حجاب و عفاف در جامعه از دهه کرامت، نهایت بهره را ببریم.

 

وی گفت: در زندگی مدرن شاید تصور کنیم که نشود به سمت دینداری واقعی رفت اما در  همین  زمان، امام خمینی( رحمت الله علیه)، پیامی داد و حرکتی را آغاز کرد که جهان را دگرگون کرد.

 

رجبی اظهار کرد: با دهه کرامت و بکارگیری دیدگاه ائمه می توان، قطار  انقلاب را پیش برد و  خدمت شایسته را به مردم، ارائه کرد.

 

وی بیان کرد: در حوزه استانداری، 375 سازمان مردم نهاد وجود دارند که 80 مورد از آنها، خیریه هستند و دارند تلاش می کنند که افراد نیازمند را تحت پوشش قرار دهند.

 

رجبی اظهار کرد: 107 جهیزیه از سوی سازمان های مردم نهاد در هفته آینده، آماده گردید و همایش دهه کرامت نیز برگزار خواهد شد.

 

وی بیان کرد: تلاش شده تا پیام های دهه کرامت به آحاد مردم برسد و باید کار و فعالیت بیشتر باید برای دهه کرامت که از نظر اجتماعی و فرهنگی می تواند در جامعه، تغییر ایجادکند را افزایش دهیم.

 

رجبی ابراز کرد: علی رغم ویروس کرونا، استانداری به تمام دستگاه ها،اعلام کرده که برنامه و فعالیت های خوبی در دهه کرامت داشته باشند با رعایت فاصله اجتماعی، انجام دهند و سپس برنامه های خویش را به استانداری اعلام کنند.