اهتمام کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران به گرامیداشت ولادت حضرت معصومه(س)
اهتمام کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران به گراميداشت ولادت حضرت معصومه(س)

اهتمام کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران به گرامیداشت ولادت حضرت معصومه(س)

کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران با گراميداشت ولادت با سر سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با نصب بنر، آذين بندي، پخش شربت و شيريني و برنامه هاي مختلف ديگر، اهتمام ويژه دارند.
شناسه خبر : 12322 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران؛ اول ذی القعده مصادف با روز ولادت باسر سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها)، روز دختر و آغاز دهه کرامت است.

روز تولد حضرت معصومه(سلام الله علیها)، کریمه اهل بیت(علیهم السلام) در تقویم به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است و این نامگذاری، بهانه ای است که به دختران ایران، احترامی خاص داشت.

 

دختران، علاوه بر نقش پراهمیت دختران به عنوان خواهران و مادران آینده محسوب می شوند که برنامه ریزی درست برای پرورش دختران یک وظیفه مهم و حساس است.

 

بارگاه معطر و منور حضرت معصومه (سلام الله علیها) در قم، مایه مباهات و برکات ارزشمندی نه تنها برای ساکنین این شهر مقدس بلکه برای ایران و حتی جهان است چرا که در شهر مقدس قم، علمای بزرگی، پرورش یافتند و این روند همچنان، تداوم دارد.

 

برای اهمیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) همین بس که امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْكُوفَةُ الصَّغِيرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ‏ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ (بحار الأنوار، ج‏57، ص228)؛ به این معنا که خداوند حرمی دارد که مکه است، پیامبر حرمی دارد و آن مدینه است و حضرت علی (ع) حرمی دارد و آن کوفه است و قم، کوفه کوچک است که از هشت دربِ بهشت سه دربِ آن به قم باز می شود، زنی از فرزندان من در قم از دنیا می‌رود که اسمش فاطمه دختر موسی (علیه اسلام) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت می‌شوند.»

 

کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران به گرامیداشت ولادت با سرسعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت با نصب بنر، آذین بندی، پخش شربت و شیرینی و برنامه های مختلف دیگر، اهتمام ویژه دارند.

کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت یکی از کانون های دیار علویان است که با نصب بنر در بلوار شهر با سخنرانی به مناسبت ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) با همکاری دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی و هیئت امنا مسجد جامع جهت تبین اهداف آن بانوی همام پرداخت.