لزوم توجه ویژه به گرامیداشت دهه کرامت/«فهما» اقدامی تاثیرگذار جهت شناسایی خلاقیت های بچه‌های مسجدی
لزوم توجه ويژه به گراميداشت دهه کرامت/«فهما» اقدامي تاثيرگذار جهت شناسايي خلاقيت هاي بچه‌هاي مسجدي

لزوم توجه ویژه به گرامیداشت دهه کرامت/«فهما» اقدامی تاثیرگذار جهت شناسایی خلاقیت های بچه‌های مسجدی

حجت الاسلام حيدري جناسمي با تاکيد بر اينکه برگزاري جشن هاي دهه کرامت و گراميداشت اين دهه به دليل ميزباني از حضرت امام رضا و حضرت معصومه بايد مورد توجه ويژه باشد، رويداد ملي «فهما» را اقدامي تاثيرگذار جهت شناسايي و بکارگيري خلاقيت هاي فرهنگي هنري بچه هاي مسجدي دانست.
شناسه خبر : 12205 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۵

حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» در گفت گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران ضمن تبریک پیشاپیش دهه کرامت، گفت: ایرانیان میزبان دو بزگوار یعنی حضرت امام رضا(علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) هستند و این میزبانی، افتخار و مدال ارزشمند برای کشور ایران و ایرانیان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: برگزاری جشن های دهه کرامت و گرامیداشت این دهه به دلیل میزبانی از این دو بزرگوار باید مورد توجه و اهتمام ویژه باشد.

 

وی بیان کرد: برنامه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمین در سطح امامزادگان و تعدادی از مساجد به همراه بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران با پرچم حضرت امام رضا(علیه اسلام) یکی از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی ابراز کرد: برگزاری هر ساله یادمان امامزادگان واجب التعظیم در شهرستان ها برای معرفی آن امامزاده و شجره آن، گل افشانی و عطرافشانی امامزادگان و تجلیل از خادمین این مکان های پاک و مطهر از برنامه های دیگر اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در دهه کرامت به شمار می آید.

 

وی گفت: سخنرانی ائمه جماعت امامزادگان به صورت مجازی در سطح چند امامزاده، اجرای برنامه های فرهنگی و پخش شیرینی با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله اقدامات دیگر اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گرامیداشت دهه کرامت، محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با اشاره به اینکه وجود امامزادگان در اقصی نقاط تلالو می کند، اظهار کرد: دینداری خود را به نحوی مدیون امامزادگان و سادات هستیم.

 

مازندران بیشترین تعداد سادات در سطح کشور را دارد

وی به سابقه دیرینه استان مازندران به عنوان دیار علویان جهت میزبانی از امامزادگان اشاره کرد و افزود: این استان، افتخارات والایی نظیر علما به نام و برجسته و همچنین بیشترین تعداد سادات در سطح کشور را در کارنامه افتخارات خویش دارد.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی بیان کرد: وجود تعداد زیادی از شهدای جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، وطن و انقلاب که در مازندران پرورش یافتند، دلیل دیگری بر ولایتمداری مازنی ها و اهمیت دادن آنها به دینداری تا گذشت از پای جان است.

 

بزرگداشت دهه کرامت، مورد عنایت و توجه ویژه در دیار علویان است

وی با تاکید بر اینکه تجلیل از امامزادگان با زیارت ضریح منور آن بزرگان باید مورد عنایت ویژه باشد، ابراز کرد: استان مازندران به دلیل قرار گرفتن در طریق الرضا، مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند و همچنین وجود تعداد زیاد امامزادگان که به خاطر مسائل جغرافیایی و صعب العبور بودن برخی از مناطق استان، پناهگاهی برای آن بزرگواران در طول تاریخ بود بنابراین بزرگداشت دهه کرامت، مورد عنایت و توجه ویژه در دیار علویان است.

 

«فهما» اقدامی تاثیرگذار جهت شناسایی و بکارگیری خلاقیت های بچه های مسجدی

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از گفتگو درباره طرح ملی «فهما»، رویداد ملی «فهما» را اقدام تاثیرگذار برای شناسایی و بکارگیری خلاقیت های فرهنگی هنری بچه های مسجدی دانست و گفت: جهت بهره گیری از این طرح در سطح گسترده و بهره مندی بهینه اقشار مردم باید اطلاع رسانی بیش از پیش صورت گیرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه عضو شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است، یادآور شد: یکی از اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای مصلی امام خمینی(رحمت الله علیه) ساری است و به اینگونه در زیست بوم مجازی فهما، عضویت دارد.