گذری بر فعالیت های کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران که مزین به نام شهید چمران است
گذري بر فعاليت هاي کانون فرهنگي هنري مساجد مازندران که مزين به نام شهيد چمران است

گذری بر فعالیت های کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران که مزین به نام شهید چمران است

31 خرداد، سالروز شهادت مصطفي چمران است که کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، مزين به نام اين شهيد فعاليت هاي متنوعي را در دستور کار خويش دارند.
شناسه خبر : 12172 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران؛ امروز شنبه 31 خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران  است که علاوه بر ممتاز بودن در تحصیل و کسب درجه دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما از دانشگاه کالیفرنیا، دوره های آموزش چریکی و پارتیزانی را آموخت.

 

سوسنگرد، هیچ زمانی گروه های نامنظم چمران را از یاد نمی برد و به ویژه شهید چمران را  که  مقامات دنیوی را که لایق آنها بود، رها کرد و به وصال معشوق حقیقی  رسید و  شهادت را در آغوش گرفت.

«خوش دارم آزاد از قید و بندها در غروب آفتاب بر بلندای کوهی بنشینم و فرو رفتن خورشید را در دریای وجود، مشاهده کنم» و همچنین «سه طلاقه کردن دنیا و با آغوش باز به استقبال مرگ رفتن و این شاید مهم ترین و اساسی ترین پیروزی او در این امتحان بزرگ باشد» از سخنان ارزشمند شهید مصطفی چمران است.

اینجاست که کانون های فرهنگی هنری مساجد که نامشان، مزین به شهید چمران هستند، وظیفه مهمی را بر عهده دارند تا بتوانند اندکی از اهداف والای این شهید گرانقدر را انجام دهند و در این راستا به گفت گو با دو مدیر مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران از پنج کانونی که نام آن شهید را دارند در سالروز شهادت این مرد وصال یافته به یار بپردازیم.

 

«محمدعلی توکلی» در گفت گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران گفت: فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد النبی نور به صورت گروه جهادی متمرکز با گروه جهادی شهید حاج قاسم سیلمانی این شهرستان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، انجام می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد النبی نور، تولید 30 هزار ماسک، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و 500 بسته معیشتی در سه مرحله به همکاری سپاه پاسداران و گروه جهادی شهید حاج قاسم سیلمانی را از اقدامات این کانون جهت پیشگیری از کووید 19 و حمایت از اقشار آسیب پذیر و نیازمند برشمرد.

 

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد النبی نور در مناسبت های ملی و مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به ویروس کرونا به اجرای برنامه ها، اقدام می کند.

 

توکلی بیان کرد: برپایی نماز جماعت، اجرای محفل انس با قرآن و برگزاری یادواره شهدا از جمله اقدامات دیگر کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد النبی نور است که کانون به انجام آنها، عنایت ویژه دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی، کلاس های ورزشی و قرآنی، ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد النبی نور، 201 عضو دارد.

 

«سید پرویز رضوی» در گفت گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی و ... فعالیت دارند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) اسلام آباد قائمشهر اظهار کرد: این کانون مطالعه دو کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه و نهج البلاغه جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس را از سال گذشته، آغاز کرده است.

 

وی بیان کرد: اهتمام به برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی نظیر ولادت و شهادت ائمه اطهار با رویکرد تبیین درست اهداف آنها از اقدامات دیگر کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) اسلام آباد قائمشهر به شمار می آید.

 

رضوی ابراز کرد: اطلاع رسانی و رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در فضای مجازی از فعالیت های دیگر کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) اسلام آباد قائمشهر در همان روزهای نخستین اعلام شیوع این ویروس، محسوب می شود.

 

وی گفت: فعالیت اعضای کانون در غربالگری ویروس کرونا، ضدعفونی محل، شرکت فعال اعضای کانون در تولید ماسک، گان و محلول های ضدعفونی کننده از جمله اقدامات کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) اسلام آباد قائمشهر جهت نابودی این مهمان منحوس بود.

 

رضوی، برگزاری کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان حمزه زاهدی و سید رضی سلیم بهرامی با یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ارائه تفسیر با محوریت آیات سبک زندگی اسلامی و مومنانه، اجرای سرود، تواشیح و مسابقه قرآنی به همراه اهدای جوائز، نشست های بصیرتی با موضوع انتخابات، شبکه سازی و فضای مجازی، کلاس های هنری و ورزشی، برگزاری مسابقات مختلف نظیر کتابخوانی را از جمله فعالیت های دیگر کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) اسلام آباد قائمشهر با 224 عضو برشمرد.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به گستردگی فعالیت خویش در ابعاد مختلف، رسالت مهم و خطیری را بر عهده دارند به ویژه که مزین به نام شخصیت های بزرگ مذهبی و ملی باشند.