جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت در استان مازندران برگزار شد
جلسه شوراي هماهنگي دهه کرامت در استان مازندران برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت در استان مازندران برگزار شد

دومين جلسه استاني با حضور دستگاه هاي شوراي بزرگداشت دهه کرامت با شعار «خدمت کريمانه؛ همدلي به رسم اهل‌بيت(ع)» با ارائه برنامه ها و پيشنهاد درباره گراميداشت با شکوه اين دهه برگزار شد.
شناسه خبر : 12045 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۷

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران؛ جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت در استان مازندران در اتاق کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان امروز دوشنبه (26 خرداد)  برگزار شد و نمایندگان ادارت و دستگاه های مربوطه به این دهه که در جلسه، حاضر بودند به ارائه نظرات و برنامه های خویش پرداختند.

 

سخنان حجت الاسلام «محمود علیخانی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و دبیر اجرایی دهه کرامت استان، آغاز بخش جلسه بود که بر تزریق نشاط و شادی در جامعه به ویژه بین جوانان و نوجوانان با غنیمت شمردن فرصت دهه کرامت و احیای فرهنگ اهل بیت تاکید کرد.

 

«هاجر نصیری»، نماینده شهرداری ساری طی سخنانی در این جلسه از شهرداری به عنوان کمک کار و یاری رسان خوب جهت انجام کارهای فرهنگی نظیر دهه کرامت، یاد کرد.

 

حجت الاسلام «جواد قنبری»، نماینده حوزه علمیه مازندران در این جلسه از عدم حاضر بودن صدا و سیمای استان، انتقاد کرد و گفت: جای خالی این دستگاه در جلسه امروز با توجه به اینکه بیشتر برنامه های دهه کرامت باید از صدا و سیما، پخش و منعکس شود جای سوال و تعجب دارد.

 

وی، اطلاع رسانی از ولادت حضرت معصومه و امام رضا را با همکاری صدا و سیما موجب برکات و تاثیرگذاری مطلوب دانست و افزود: فضاسازی محیط کاری درباره میلاد خجسته و مبارک آن دو بزرگوار و تجلیل از دختران کارمند باید مورد توجه ویژه، قرار گیرد.

 

«سید مهدی امامی منش»، نماینده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در این جلسه گفت: بحث نشاط اجتماعی، یکی از مسائلی است که در حوزه اجتماعی و فرهنگی استانداری در دستور کار، قرار دارد.

 

وی افزود: با توجه به استقرار حکومت اسلامی در ایران و قرار گرفتن در زیر پرچم اهل بیت همچنین مهیا بودن بهره گیری از فرصت ها باید استفاده بهینه از دهه کرامت، صورت گیرد.

 

امامی منش اظهار کرد: دهه کرامت، زمان مناسبی برای فرهنگ سازی و فراهم شدن بستر شادی و نشاط در جامعه است.

 

«زهرا اسفندیاری»، نماینده دفتر امور بانوان استانداری مازندران در این جلسه گفت: برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «دختران سرزمین من»، دیدار با دختران معظم شهدا، دیدار مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان با مدافعان ولایت، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه بانوان کارمند، بازدید از کارگاه های تولیدی بانوان کارآفرین، تجلیل از دختران برگزیده در تمامی رشته ها را از برنامه های شاخص دفتر امور بانوان و خانواده استان  جهت گرامیداشت دهه کرامت به شمار می آیند.

 

وی، بازدید مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از تشکل های مردمی جهادگران خدمت و سلامت، انتشار پادکست، موشن گرافی یا کلیپ های مختلف با موضوع عفاف و حجاب و مسائل تربیتی در فضای مجازی و گروه ها با مخاطب زیاد و برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و ایستگاه سلامت در مساجد را از برنامه های دیگر برشمرد.

 

«عباس عابدی»، نماینده اوقاف و امور خیریه مازندران در این جلسه طی سخنانی به شرح کامل چگونگی اسقرار دولت علویان طبرستان و شکل گیری آن پرداخت.  

 

وی از مازندران به عنوان مکان و استانی برای تبلیغ سیره اهل بیت، یاد کرد و افزود: علویان طبرستان به نوعی با صف شکنی، الگو برای دولت های دیگر شدند و توانستند در برابر خیلفه، مقاومت کنند.

 

عابدی به برگزاری یادمان امامزادگان در دهه کرامت، اشاره کرد و گفت: مازندران با داشتن بیش از 1300 بقعه متبرکه بعد از استان فارس از لحاظ تعداد بقاع متبرکه در سطح کشور، رتبه دوم را دارد.

 

وی اظهار کرد: استقبال از کاروان خورشید در امامزاده عباس ساری، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، برپایی ایستگاه صلواتی، اعزام مبلغین به بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات با موضوع دهه کرامت از جمله فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه مازندران و ادارات شهرستان های مطبوع در این دهه بابرکت به شمار می آیند.

 

«امرالله نعمتی»، نماینده کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران، برگزاری نشست های فرهنگی، اجرای طرح مفتاح الجنه، اهدای کمک جهیزیه، مسابقه مقاله نویسی با موضوع دهه کرامت، برگزاری جشنواره قرآنی، ارسال پیام های فرهنگی در فضای مجازی و اجرای جشن دهه کرامت برای کارکنان و مددجویان این نهاد را از فعالیت های دهه کرامت برشمرد.

 

«الهام السادات هاشمی»، کارشناس آموزش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران طی سخنانی به فعالیت های ارزشمند و تاثیرگذار این ستاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه های سال گذشته بسیار متنوع بود که مورد استقبال اقشار مختلف مردم، قرار گرفت.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: پویش مردمی جهت ایجاد نشاط در استان و استفاده از فضای مجازی برای گرامیداشت دهه کرامت از جمله فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت سال جاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران محسوب می شوند.

 

در پایان جلسه، مقرر شد که دستگاه های مربوط به اجرای دهه کرامت در مازندران، برنامه های خویش را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، ارسال کنند.