تزریق نشاط و شادی مهم ترین هدف برگزاری دهه کرامت/احیای فرهنگ اهل بیت ضرورت دارد
تزريق نشاط و شادي مهم ترين هدف برگزاري دهه کرامت/احياي فرهنگ اهل بيت ضرورت دارد

تزریق نشاط و شادی مهم ترین هدف برگزاری دهه کرامت/احیای فرهنگ اهل بیت ضرورت دارد

حجت الاسلام عليخاني، تزريق نشاط و شادي را مهم ترين هدف و وظيفه برگزاري دهه کرامت دانست و بر لزوم احياي فرهنگ اهل بيت در دهه کرامت تاکيد کرد.
شناسه خبر : 12042 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان مازندران؛ حجت الاسلام «محمود علیخانی»، امروز دوشنبه (26 خرداد) در جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت در استان مازندران در اتاق کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان گفت: دهه کرامت و بزرگداشت دهه کرامت، کاری بسیار ارزشی است چراکه ارتباط با 2 تن از بزرگواران سلاله پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) که در ایران، بارگاه مطهر آنها قرار دارد و تحت کرامت آن بزرگوران یعنی حضرت معصومه و امام رضا قرار داریم.

 

حضرت معصومه و امام رضا، پناهگاه ملت ایران

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد: حضرت معصومه و امام رضا، پناهگاه ملت ایران و معنویت کشور ایران را با این دو بزرگوار می شناسند.

 

لزوم احیای فرهنگ اهل بیت در دهه کرامت

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق که «خدا رحمت کند، کسی را که امر ما، اهل بیت را احیا کند»، بیان کرد: یکی از وظایف احیای فرهنگ اهل بیت در این برهه زمانی یعنی دهه کرامت، بیشتر احساس می شود چراکه مرتبط با جشن های ائمه اطهار است.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: «یکی از وظایف شیعیان، ناراحتی در حزن اهل بیت و مسرور بودن در شادی آن بزرگواران» از سخنان ارزشمند امام صادق است که قسمت اول آن، جا افتاد و در محرم به خوبی، قابل مشاهده است اما قسمت دوم که چندان، مورد توجه قرار نگرفت به ویژه در این روزها و سال ها که مردم به ویژه جوانان با توجه به شرایط متعدد، یاس و افسردگی و ناامیدی در آنها، مشاهده می شود.

 

تزریق نشاط و شادی، مهم ترین هدف و وظیفه برگزاری دهه کرامت است

دبیر اجرایی دهه کرامت استان مازندران گفت: تزریق نشاط و شادی، مهم ترین هدف و وظیفه برگزاری دهه کرامت است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در زمینه نشاط و شادی در جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که در چند ماه اخیر به دلیل نگرانی از ویروس کرونا، نیاز به عنایت دارد.

 

مردمی شدن تاسوعا و عاشورا به دلیل پای کارآمدن دولت های شیعه است

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: مردمی شدن تاسوعا و عاشورا و برگزاری مراسم و آیین ها در ماه محرم به دلیل پای کارآمدن دولت های شیعه است که مجاهدت کردند و از زمان آل بویه و در کشورهای مختلف به نهادینه کردن فرهنگ تاسوعا و عاشورا پرداختند.

 

وی بیان کرد: به ثمر رسیدن فرهنگ تاسوعا و عاشورا به دلیل برنامه ریزی دولت های شیعه است و دهه کرامت و ولادت بزرگواران این دهه باید مورد توجه دولت های شیعه باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: اسلام را فقط با حزن و عزاداری شناختن، زیبنده نیست و باید این تصور که این دین فقط اندوه است از ذهن نوجوانان و جوانان با اهمیت دادن به شادی اهل بیت و انجام کارهای لازم، زدوده شود.

 

وی با اشاره به عنوان های دهه کرامت، گفت: شنبه (7 تیر) همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه به نام «امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری» در نظر گرفته شده است که با توجه به قدمت دیرینه مازندران در الگو و تمدن سازی و خواستگاه نخستین حکومت شیعه در ایران، دیار علویان باید برنامه و فعالیت های بسیار خوبی را در دستور کار خویش قرار دهد.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به شعار « خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت(ع)» برای دهه کرامت سال جاری بر دقت لازم به این شعار و تحقق به اهداف آن، تاکید کرد.

 

در  جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت در استان مازندران، نمایندگان ادارات و دستگاه های مربوطه به این دهه که در جلسه، حاضر بودند به ارائه نظرات و برنامه های خویش پرداختند.