مسجد با برنامه های متنوع و جذاب بهترین مکان در مقابل هجمه ها است
مسجد با برنامه هاي متنوع و جذاب بهترين مکان در مقابل هجمه ها است

مسجد با برنامه های متنوع و جذاب بهترین مکان در مقابل هجمه ها است

امام جمعه نور، مديريت فرهنگي را از وظايف مهم روحاني در مسجد دانست و گفت: مسجد با برنامه هاي متنوع و جذاب در آخرالزمان بهترين مکان و محافظ در مقابل هجمه ها است.
شناسه خبر : 11738 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان مازندران: حجت الاسلام «قنبر علی احمدی» در دیدار با کارشناس فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و کارکنان این اداره، اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان، مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری حضرت رقیه، شهدای کاسه گر محله و شهدای تاشکو علیا که در طرح ملی «فهما»، بیشترین امتیاز را کسب کردند، گفت: دینداری در آخرالزمان همانند این است که خار درخت نارنج را در دست داشته باشیم  بنابراین دینداری در آخرالزمان بسیار سخت است.

 

امام جمعه نور اظهار کرد: مساجد بهترین جایگاه و پایگاه است که دینداری خود و همچنین دیگران را حفظ کنیم.

 

وی بیان کرد: مسجد با برنامه های متنوع و جذاب در آخرالزمان بهترین  مکان و محافظ در مقابل هجمه ها است.

 

حجت الاسلام احمدی ابراز کرد: مساجد دارای ظرفیت های خوبی نظیر هیئت امنا، پایگاه بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و روحانی مسجد است.

 

وی گفت: روحانی در مسجد با چهره جذاب، ادبیات و گفتار خوب می تواند، سوق دهنده مردم به خانه های خدا در زمین باشد.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه جایگاه و قداست مساجد با روحانی مسجد معنا پیدا می کند، اظهار کرد: روحانی در مسجد، محور است و باید تمام زیرمجموعه ها را مدیریت کند بنابراین مدیریت فرهنگی از وظایف مهم روحانی در مسجد است.

 

وی بیان کرد: فعالیت های در مساجد با همدلی و وحدت با برنامه های متنوع و شاد به همراه اردو باشد که جهت تحقق این مهم، تعامل خوب کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه بسیج در مسجد، نیاز است.

 

حجت الاسلام احمدی ابراز کرد: امروز جنگ فرهنگی است بنابراین نیاز به تقویت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اهدای کتاب های خوب و متنوع و توجه به مباحث مالی، احساس می شود.

 

وی بر فعال کردن بیش از پیش کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و گفت: تنوع در فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری مسابقات متنوع به همراه اهدای جوائز و توجه به مناسبت های ملی و مذهبی نظیر گرامیداشت روز پزشک، روز مهندس و معلم و تقدیم هدیه ای به آنها، امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: امام جماعت مسجد با مدرسه و ورزشگاه، ارتباط داشته باشد و به اینگونه می تواند با اقشار مختلف مردم دیدار و از نیازها و خواسته های آنها، آگاهی یابد و این امر در جذب مردم به خانه های خدا بر زمین، تاثیرگذار است.

 

در این دیدار «داود فلاح»، طی سخنانی گفت: با توجه و عنایت امام جمعه نور به برکات زیادی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور و مجموعه فرهنگی و ارشادی در این شهرستان رسیدیم و رشد در زمینه های مختلف را شاهد بودیم.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود: این اداره همه جانبه به تمام بخش هایی که در آن باید فعالیت کند نظیر مباحث بومی و محلی، توجه ویژه شد که 17 مبحث آن را اجرا کردیم و در اجرای آنها از مساجد، غافل نبودیم.

 

وی اظهار کرد: تعداد قابل توجهی کانون فرهنگی و هنری در شهرستان نور، تاسیس شده اند که با توجه به قوانین جدید در راستای تشکیل کانون های مساجد در آینده بسیار نزدیک، شاهد رشد کمی و کیفی این مراکز در این شهرستان خواهیم بود.

 

فلاح بیان کرد: طرح ملی «فهما» و سایت بچه های مساجد، برنامه خوبی است که فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در آن، ثبت می شود و بخش های مختلف فعالیت این مراکز را رصد کردیم و در حال حاضر، این روند ادامه دارد.

 

وی ابراز کرد: فرستادن کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران جهت راهنمایی مدیران مسئول کانون های مساجد شهرستان ها از سوی حجت الاسلام «محمود علیخانی»، مدیر این ستاد در  دیار علویان، اقدامی مناسب و ارزشمند بود.

 

فلاح گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه شهرستان نور در طرح ملی «فهما»، رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کرد که در هنر و تعزیه، درخشش بسیاری دارد.

 

وی با اشاره به کانون فرهنگی هنری کاسه گر محله شهرستان نور، افزود: این کانون در ایام الله ها، برنامه های مدون و برنامه ریزی شده دارند.

 

فلاح اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهدای تاشکوه علیا نیز با برنامه های متنوع، نوید روزهای خوب در مسیر رشد و تعالی بیشتر را می دهد.

 

در پایان این دیدار از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری حضرت رقیه، شهدای کاسه گر محله و شهدای تاشکو علیا که در طرح ملی «فهما»، بیشترین امتیاز را کسب کردند با اهدای کتاب تجلیل شد.