برنامه های اقتصادی تا مبارزه با شیوع کرونا در کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت کلاردشت
برنامه هاي اقتصادي تا مبارزه با شيوع کرونا در کانون فرهنگي هنري عاشقان ولايت کلاردشت

برنامه های اقتصادی تا مبارزه با شیوع کرونا در کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت کلاردشت

کانون فرهنگي هنري عاشقان ولايت کلاردشت يکي از کانون هاي فعال استان مازندران است که با همدلي و همکاري اعضاي کانون و امام جمعه اين شهرستان، فعاليت هاي مختلفي نظير برنامه هاي اقتصادي تا مبارزه با شيوع ويروس کرونا را انجام مي دهد.
شناسه خبر : 11726 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با هدف تلاش در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی در ۱۸ اسفند سال ۱۳۷۱، تشکیل شد.

 

بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور تاکنون تاسیس شده اند که  1173 از آنها در استان مازندران، فعالیت دارند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه های مختلف اجتماعی، هنری، عبادی، فرهنگی و ...، برنامه های مختلفی دارند که باید به اقشار مختلف مردم به خوبی، معرفی شدند تا برکات ارزشمند و تاثیرگذار آنها، مغفول نماند. 

 

کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت یکی از کانون های فعال استان مازندران است که با همدلی و همکاری اعضای کانون و امام جمعه این شهرستان، فعالیت های مختلفی نظیر برنامه های اقتصادی تا مبارزه با شیوع ویروس کرونا را انجام می دهد و به خوبی، مهربانی و کمک به همنوع را مشق کرد.

 

«اسلام عسگریان»، گفت: کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت در مناسبت های ملی و مذهبی، برنامه های متنوعی را در دستور کار خویش دارد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت افزود: این کانون جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکنون، اقدامات مختلف نظیر تهیه و توزیع  بسته های معیشتی بین نیازمندان به همت کانون و همکاری نهادهای دیگر، ضدعفونی مساجد، سطح شهر و منازل، تهیه و توزیع غذای افطاری و سحری گرم، مراعات حال مستاجرین با همکاری امام جمعه کلاردشت و رایزنی های صورت گرفته با اصناف، تهیه تنور و پخت و توزیع نان رایگان و ... را انجام داد.

 

وی اظهار کرد: برپایی ایستگاه صلواتی، ضدعفونی اتومبیل ها، تبلیغات محیطی از جمله برنامه های کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت در نیمه شعیان سال جاری بود که با استقبال خوب مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، روبرو شد.

 

حجت الاسلام «امیرحسین آهنگری»، گفت: برنامه های کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت فقط محدود به فعالیت های قرآنی و فرهنگی و هنری نیست بلکه در جهت اقتصادی نیز با افتتاح یک باب مغازه جهت فروش محصولات فرهنگی از سوی کانون در مصلی نمازجمعه کلاردشت، مشغول ادامه رسالت مهم خویش است.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت اظهار کرد: تولید ماسک که از غربی ترین نقطه مازندران یعنی شهرستان رامسر تا شرقی ترین شهرستان استان مازندران یعنی گلوگاه توزیع شد که علاوه بر کانون، بسیج طلاب کلاردشت، بسیج بانوان و امام جمعه نیز در این امر خداپسندانه، سهیم بودند.

 

حجت الاسلام آهنگری، دریافت مجوز فعالیت مهدقرآن «فاطمه معصومه» را یکی از فعالیت های دیگر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت، اعلام کرد و افزود: کودکانی که در چنین مهدهایی، پرورش می یابند بدون شک با انس با کلام وحی و معجزه پیامبر خاتم، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)، آینده سازان متعهد ایران اسلامی خواهند شد.

 

حجت الاسلام «سجاد امان»، گفت: انجام برنامه های فرهنگی، مجازی، محرومیت زدایی، ایجاد غرفه های مختلف و همچنین در مناسبت های ملی و مذهبی موجب جذب و سوق دادن مردم در  سنین های مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت کانون فرهنگی و هنری مساجد، شده است که به هدف خویش که ورود آینده سازان جامعه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد است را به شکر و فضل الهی، نائل شدیم.

 

رابط کانون و مسئول بخش فرهنگی کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت اظهار کرد: احیای شب های قدر، راه اندازی کاروان شادی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) به همراه اجرای تئاتر و دیوارنویسی داخل شهر به نام لبیک یا مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف)، اجرای تعزیه در ماه مبارک رمضان در خیابان های کلاردشت از جمله فعالیت های این کانون به شمار می آیند.

 

وی با اشاره به اینکه در آموزش های متنوع رایانه و ساخت بازی تبحر دارد، افزود: با این آموزش ها در محیط مسجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توان با زبان هنر، اهداف دین مبین اسلام را اشاعه داد چرا که بکارگیری هنر برای رسیدن به اهداف متعالی و ارزشی، مانایی بسیار دارد.

 

حجت الاسلام امان با اشاره به ساخت و نصب تندیس آقا امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) به شکل کره در فضای داخلی شهرستان کلاردشت به همت کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت، دفتر امام جمعه این شهرستان، هیئت لبیک یا مهدی قم و قرارگاه فرهنگی این کانون با همکاری حوزه علمیه برادران، هیئت رزمندگان اسلام، شورای شهر، شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی و هیئت امنای مسجد جامع کلاردشت که در حال چرخش است، گفت: ترویج فرهنگ مهدویت و زمینه سازی برای ظهور آن حضرت بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، امری ضروری به شمار می آید.

 

کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع کلاردشت که در غرب استان مازندران، قرار دارد با توجه به خیل مسافران در طول سال به ویژه تعطیلات تابستان، رسالت مهمی بر عهده دارد که با توجه به اتحاد و یکپارچگی، یکی از مراکز مهم نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی و مبارزه با تهاجم فرهنگی به شمار می آید.